سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 17, 2013
17:38 چهارشنبه، 28ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54459

Asus P9X79-E WS; مادر بوردی برای حرفه‌ای‌ها

 

شرکت ایسوس به تازگی مادر بوردی را به بازار ارائه کرده است که می‌تواند عطش کاربرانی که می‌خواهند از نهایت جزییات گرافیکی لذت ببرند را برطرف کند.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این محصول که P9X79-E WS نام دارد قابلیت پشتیبانی از فناوری 4-Way SLI و CrossFireX را دارد با استفاده از این ویژگی‌ها کاربر می‌تواند به طور هم زمان چندین کارت گرافیک را روی مادربورد نصب کند و از قدرت پردازشی ان برای کاربردهای گرافیکی پیچیده استفاده کند. ایسوس برای اینکه کاربران بتوانند راحت‌تر و بهتر از این محصول استفاده کنند یک ویژگی کاربردی به نام Dr.Power را در این محصول معرفی کرد که با استفاده از آن می‌توان به صورت بلادرنگ از وضعیت منبع تغذیه و ولتاژها باخبر شد  که این موضوع باعث می‌شود در هنگام بازی و پردازش گرافیکی سیستم به صورت ناگهانی به علت کمبود توان مصرفی خاموش نشود و بتوان براحتی ان را مدیریت کرد.
 
علاوه بر این وجود دیودهای نوری تعیین وضعیت روی برد به کاربرد در تشخیص بهتر مشکلات در هنگام بوت شدن سیستم کمک می‌کند. ایسوس برای مدیریت بهتر در محیط شبکه و دسترسی بهتر و بدون مشکل به اطلاعات در محیط شبکه از دو کارت شبکه گیگابیتی که به وسیله چیپ‌ست Intel i210 مدیریت می‌شود.  با وجود این چیپ‌ست در هنگام انتقال اطلاعات پردازنده در حداقل میزان درگیری خواهد بود و اطلاعات براحتی و با کمترین وقفه منتقل می‌شود. با وجود مدار رگولاتور پیشرفته این مادربورد قادر خواهد بهترین کارایی را در شرایط سخت کاری ارائه کند. طبق اطلاعات ارائه شده این مادربورد از مدار چاپی ده لایه و خازن‌های 100 درصد جامد با عمر بالا بهره می‌برد. برهمین اساس کارایی مدار رگولاتور این مادربورد در میزان لود بین 30 تا 80 درصد بیش از 91 درصد خواهد بود.
 
علاوه بر این موارد P9X79-E WS از ویژگی ASUS SSD Caching II پشتیبانی می‌کند که این موضوع باعث می‌شود کارایی این مادربورد در زمان بارگذاری سیستم عامل می‌شود. این مادربورد از چندین درایو مختلف پشتیبانی می‌کند که این موضوع امکان انجام پیکربندی‌های مختلف مانند دو درایو SSD و دو هارددیسک و یا سه درایو SSD و یک هارددیسک را به کاربر می‌دهد.
 
در مجموع با وجود امکانات و قابلیت‌های مختلف موجود در این مادربورد کاربر می‌تواند به این محصول در کاربرد‌های گرافیکی سنگین اعتماد کند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.