اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 20, 2013
8:49 شنبه، 31ام فروردینماه 1392
کد خبر: 54507

رفتارشناسی کاربران اینترنت و شبکه‌های اجتماعی

 

محققان به نمایش آنچه کاربران بطور آنلاین در اینترنت انجام می‌دهند، پرداخته‌ و نشان داده‌اند که یک چهارم زمان کاربران اینترنت، در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی صرف می‌شود.
به گزارش ایسنا، این پژوهش رفتار ناشناس 25 میلیون کاربر اینترنت در سراسر جهان را بررسی کرده و محققان آن دریافتند که شبکه‌های اجتماعی، تفریح و خرید در میان محبوب‌ترین‌ها برای گذر زمان در دنیای مجازی محسوب می‌شوند.
 
در این پژوهش، انگلیس به عنوان پرکارترین مردم جهان در خرید آنلاین شناخته شده و آمریکا و استرالیا را پشت سر گذاشت.
 
کاربران انگلیسی اینترنت، 10 درصد زمان خود در اینترنت طی سال 2012 را به خرید آنلاین پرداخته بودند که در مقایسه این میزان در آمریکا 9 و در استرالیا 6 درصد بوده است.
 
این امر تا حدی به دلیل فصل خرید کریسمس در انگلیس بود که 370 میلیون ساعت برای خرید آنلاین صرف شد. به گفته محققان این میزان 24 درصد بالاتر از میانگین ماهانه خرید بود.
 
مصرف محتوای اخبار همچنین در هر سه بازار افزایش داشت و کاربران استرالیایی به عنوان سیری ناپذیرترین مصرف کنندگان اخبار آنلاین شناخته شدند.
 
شش درصد زمان صرف شده در اینترنت آنلاین در استرالیا در وب‌سایت اخبار بوده که در مقایسه، این میزان در انگلیس پنج و در آمریکا چهار درصد بود.
 
این پژوهش همچنین نشان داد که آمریکا از بزرگترین معتادان به سایتهای اجتماعی برخوردار است.
 
در انگلیس 13 دقیقه از هر ساعت آنلاین در شبکه‌های اجتماعی و انجمنها، 9 دقیقه در سایتهای تفریحی و شش دقیقه برای خرید صرف شده بود.
 
در آمریکای شمالی این آمار بی‌شباهت به انگلیس نبوده که بر اساس آن 16 دقیقه از هر ساعت به رسانه‌های اجتماعی، 9 دقیقه در سایتهای تفریحی و پنج دقیقه برای خرید اختصاص داده شده بود.
 
کاربران استرالیایی 14 دقیقه در سایتهای اجتماعی، 9 دقیقه در سایتهای تفریحی و چهار دقیقه در سایتهای خرید آنلاین وقت صرف کرده بودند.
 
در هر سه بازار، زمان استفاده شده برای خرید آنلاین هر سال افزایش داشته اما انگلیس از بیشترین خریداران پرکار آنلاین برخوردار بوده که به نسبت زمان بیشتری را در سایت‌های خرده‌فروشی نسبت به کاربران آنلاین آمریکای شمالی و استرالیا می گذرانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.