اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 21, 2013
8:37 یکشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54538

جزئیات نشست محرمانه آسانژ و رئیس گوگل افشا شد

 

سایت ویکی لیکس جزئیات نشست محرمانه جولیان آسانژو اریک اشمیث مدیر عامل گوگل را افشا کرده است.
 
به گزارش فارس به نقل از ویکی لیکس، این نشست 5 ساعته در ژوئن سال 2011 با حضور این دو نفر و همین طور Jared Cohen برگزار شده که در آن زمان مشاور هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا بوده است.
 
کوهن در زمینه نگارش کتابی به نام عصر دیجیتال جدید نیز با اشمیث همکاری کرده است. کتاب یاد شده قرار است هفته آینده منتشر شود.
 
در زمان انجام این گفت‌وگو آسانژ در نورتفولک انگلستان به سر می‌برده است.
 
وی هنوز هم در سفارت اکوادور در این کشور پناهنده است. دولت انگلیس استرداد وی به سوند به علت اتهام تجاوز جنسی در این کشور مورد تایید قرار داده است.
 
در جریان این گفت‌وگو آسانژ در مورد روند کاری ویکی لیکس و همین طور ضعف های امنیتی دنیای رایانه توضیحاتی داده که باعث شده از میزان فعالیت سایت ویکی لیکس کاسته شود.
 
به گفته آسانژ سیستم مورد استفاده برای صدور گواهی های SSL دارای نقص‌هایی است و هکرها می‌توانند با نفوذ به سایت های شرکت های صادرکننده گواهی های دیجیتال برای خود گواهی های تقلبی تولید کنند و امنیت وب سایت هایی مانند ویکی لیکس را به خطر بیندازند.
 
یکی از نکات جالب این مکالمه آن است که اشمیث از آسانژ می‌خواهد راهی برای برقراری ارتباط با کارکنان ویکی لیکس پیشنهاد کند.
 
آسانژ نیز در پاسخ مکالمه رو در رو را پیشنهاد می‌دهد، زیرا از نظر وی ایمیل چیز خطرناکی است.
 
وی می‌افزاید: استفاده از ایمیل رمزگذاری شده خطرناک تر هم هست، زیرا همیشه در معرض حملات جدی است.
 
آسانژ همچنین از اینکه تلفن های رمزگذاری شده در همه کشورها وجود ندارند، اظهار نارضایتی کرده است.
 
وی در بخش دیگری از این مکالمه به تلاش ماموران سرویس اطلاعاتی انگلیس برای جلب همکاری یکی از کارکنان سایت ویکی لیکس اشاره کرده است، اما پاسخ این فرد به مامور اطلاعاتی این بوده است: به امید دیدار. شرمنده رفیق!
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.