اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 21, 2013
8:40 یکشنبه، 1ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54540

اسامی اینترنتی برای کودکان!

 

گذاشتن اسامی مورد استفاده در دنیای فناوری اطلاعات همچون ویستا، گوگل و هشتگ بر روی نوزادان امری است که برخی از والدین این روزها به آن مبادرت می‌ورزند.
 
 
پیشرفت بسیار سریع فناوری اطلاعات و رایج شدن استفاده از برخی واژه‌ها در میان مردم باعث شده است تا برخی از والدین در اقصی نقاط جهان گاها تصمیم‌های عجیبی گرفته و کودکان خود را با این نام‌ها صدا کنند.
 
به گزارش سایت خبری مش‌ابل، در ادامه با هشت نامی که در دنیای فناوری اطلاعات بسیار شناخته شده هستند و در عین حال برخی این نام‌ها را بر روی فرزندانشان نیز گذاشته‌اند آشنا می‌شوید.
 
1- هشتگ
 
شاید توئیتر یکی از مجبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهان باشد اما انتخاب نام هشتگ برای یک نوزاد دختر عجیب به نظر می‌رسد.
 
2- فیس‌بوک
 
یک پدر مصری با توجه به تاثیر عمیق فیس‌بوک بر تحولات میدان تحریر قاهره نام دختر تازه‌ متولد شده‌اش را فیس بوک گذاشته است.
 
3- لایک
 
لیور و واردیت آدلر تحت تاثیر شبکه اجتماعی فیس بوک نام نوزاد دختر خود را "لایک" گذاشته‌اند.
 
4- گوگل
 
"ولید الیاس کای" که با مدرک دکترا در بخش بازاریابی شرکت گوگل کار می‌کند نام "اولیور گوگل کای" را برای پسرش انتخاب کرده است.
 
5- @
 
یک زوج چینی فرزند خود را با @ نامگذاری کرده‌اند. این علامت که در انگلیسی At خوانده می‌شود در زبان چینی همانند واژه‌ای تلفظ می‌شود که معنی آن "دوستش دارم" است.
 
6- Version 2.0
 
جان بلیک کاساک اهل ایالت میشیگان آمریکا که نام فرزندش را همنام خود انتخاب کرده است برای اینکه اشتباهی به وقوع نپیوندد در انتهای نام فرزندش 2.0 را اضافه کرده است و بدین ترتیب نام فرزند وی جان بلیک کاساک 2.0 گذاشته شده است.
 
7- ویستا
 
بیل سیمسر که علاقه عجیبی به واژه ویستا (برگرفته از ویندوز ویستای شرکت مایکروسافت) دارد و آن را واژه خوش آهنگی می‌داند نام دخترش را نیز ویستا گذاشته است. نام کامل این دختر ویستا آوالون سیمسر است.
 
8- سیری
 
باید بدانید که سیری پیش از آنکه توسط شرکت اپل در سیستم عامل iOS مورد استفاده قرار بگیرد نام انسان بوده است، اما نکته جالب اینکه استفاده از نام سیری در سال 2012 حدود پنج درصد افزایش داشته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.