سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

April 22, 2013
9:34 دوشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54568

معرفی صفحه‌کلید‌ جادویی

 

«صفحه کلید جادویی»؛ این شاید تنها تعریف دقیق و در عین حال تجاری از نسل جدید صفحه‌کلیدهای لپ‌تاپ باشد.
 
به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ممکن است تا به حال اسم لپ‌تاپ‌ Razer Blade به گوش عده‌ بسیاری نرسیده باشد. اولین و شاید مهم‌ترین ویژگی که سبب تمایز این لپ‌تاپ از سایر رقبا شده است صفحه کلید جادویی آن است.
 
شاید کمی عجیب به نظر بیاید اما در بین کلید‌های صفحه کلید آن، کلید‌های دینامیکی LCD به چشم می‌خورد. برای مثال شما می‌توانید آیکون بازی‌هایی را که روی سیستم نصب کرده‌اید، روی صفحه کلید خود تماشا کنید. این گزینه می‌تواند به عنوان کلید میان‌بر برای سایر نرم‌افزار‌ها استفاده شود.
 
نکته‌ دیگری که توجه همه را به این لپ‌تاپ جلب می‌کند، طراحی آن است. طراحی ظریف و چشم‌نواز Razer Blade منحصر به‌فرد و در عین حال زیباست. در کنار طراحی بدنه‌، نور پس‌زمینه‌ صفحه کلید، زیبایی این مدل را دوچندان کرده است. علاوه بر طراحی، تاچ‌پد مولتی‌تاچ این لپتاپ نیز مجهز به LCD است. اما از همه‌ این نکات که بگذریم به سخت‌افزار Razer Blade می‌رسیم.
 
رم این لپ‌تاپ، هشت گیگابایت است که البته می‌توانست بیشتر از اینها باشد. در کنار رم هشت گیگابایتی این دستگاه، هارددیسک 500 گیگابایتی آن به چشم می‌خورد.
 
شرکت سازنده‌ این لپ‌تاپ در کنار این حافظه‌ 500 گیگابایتی، یک هارد 64 گیگابایتی SSD تعبیه کرده است. در واقع SSD یک حافظه‌ Flash است که در مقایسه با هارددیسک‌های قبلی برق کمتری مصرف می‌کند و مقاومت بیشتری دارد.
 
مرکز فرماندهی لپ‌تاپ مذکور مجهز به پردازنده‌ Intel Corei7-3632QM است. سرعت پردازش این پردازنده 2.2GHz است که با بهره‌گیری از فناوری Turbo Boost این سرعت تا 3.2 GHz نیز افزایش پیدا می‌کند. به نظر می‌رسد با این پردازنده می‌توان بیشتر نرم‌افزار‌های سنگین را روی این لپ‌تاپ اجرا کرد. همچنین Cache این پردازنده 6 مگابایت است.
 
وقتی به کارت گرافیکی Razer Blade نگاهی می‌اندازیم با GeForce GTX 660M 2GB GDDR5 مواجه می‌شویم که از لحاظ پردازش، قدرت قابل قبولی دارد و سرعت آن می‌تواند تا 4 گیگابایت افزایش پیدا کند. نباید این نکته را از قلم بیندازیم که هر چقدر دو رقم آخر یک کارت گرافیک بالاتر باشد، کارت قوی‌تری خواهد بود. برای مثال، در مقایسه‌ GTX 675M و GTX 660M چون 75 بزرگتر از 60 است، پس کارت گرافیک اولی قدرتمند‌تر است.
 
RazerBlade مجهز به یک باطری شش سلولی است که این موضوع را به می‌توان به عنوان یکی از نقاط ضعف این دستگاه دانست. علاوه بر اینها یک خروجی HDMI و سه درگاه USB 3 روی بدنه‌ New Razar Blade به چشم می‌خورد.
 
همچنین از نقاط قوت New Razer Blade می‌توان به وزن سه کیلوگرمی آن اشاره کرد. صفحه نمایش 17.3 اینچی این لپ‌تاپ FullHD است و شرکت سازنده در کنار تمامی این امکانات، یک ویندوز هشت 64 بیتی روی این لپ‌تاپ به کاربر ارائه می‌دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.