سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 22, 2013
20:07 دوشنبه، 2ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54573

حمیدرضا قمی ازسازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران خداحافظی کرد

DSC07413.JPG

مراسم تودیع دبیرسابق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران درحالی برگزار شد که محمد یوسفیان، چهره شناخته شده نرم‌افزاری‌ها توانست با کسب حداکثر آراء هیئت مدیره تهران، سکان این دبیرخانه را برعهده بگیرد.

 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، مراسم تودیع حمیدرضا قمی، دبیر پیشین این سازمان طی اولین جلسه هیئت مدیره در سال جدید برگزار شد تا ضمن قدردانی از زحمات وی، دبیر جدید از میان آرا مدیران انتخاب شود.
 
قمی، چهره محبوب سازمان و صنف، درشرایطی ازسمت خود کناره‌گیری کرد که پیش از این بارها از ماندگار نبودن‌اش در تهران سخن گفته بود.
 
او که سوابق طولانی و تجارب معینی در شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشوردارد، اواخر ریاست پرویز رحمتی، دومین رئیس سازمان، سکان دبیری را به دست گرفت تا به این ترتیب ماندگارترین دبیر در قیاس با هم‌رده‌های پیشین خود در این سمت باشد.
 
موفقیت دبیرخانه، همراهی هیئت مدیره را می‌طلبد
 
طی نخستین جلسه رسمی هیئت مدیره تهران درسال جدید که عصردیروز برگزار شد، درفضایی کاملا صمیمی، قمی از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران خداحافظی کرد تا به این ترتیب درمدت کوتاهی، تنها عهده‌دار سکان دبیرخانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور باشد.
 
آزاده داننده، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در این مراسم ضمن تشکر ویژه از زحمات قمی، گفت:« آقای قمی براساس توافق با هیئت مدیره پذیرفتند که دست‌کم تا پایان سال 1391همراه نظام صنفی رایانه‌‌ای تهران باشند. حضور ایشان همواره مایه دلگرمی و پشتیبانی بسیار باارزش بود، ایشان زحمات سازمان را تقبل کردند و از حداکثر توانشان برای هدایت دبیرخانه بهره بردند.»
 
قمی  نیز در صحبت‌هایش تاکید کرد استعفایش تنها به دلیل مشغله‌های شخصی بوده است:« باعث خوشحالی بسیار بود که توانستم طی این مدت در خدمت سازمان باشم.به رغم علاقه‌ شدیدی که به ادامه همکاری و حفظ سمت داشتم اما باید پذیرفت که نمی‌توان روی جایگاه دبیری، به عنوان یک کار ثابت برنامه‌ریزی کرد. از ابتدا هم بنا بود که مقارن با ساماندهی کارها در دبیرخانه از سازمان خداحافظی کنم.»
 
دبیرسابق سازمان ضمن ابراز خرسندی از تعامل اخیرش با هیئت مدیره تهران تاکید کرد که موفقیت دبیر جدید ارتباط تنگاتنگی با همراهی هیئت مدیره دارد.
 
دبیرخانه تهران نیازمند مهندسی مجدد است
 
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران در این جلسه ضمن برشمردن نیازهای  دبیرخانه به لزوم بازنگری فرایند فعلی در دبیرخانه اشاره کرد :« علاوه بر آنکه دبیرخانه مستقل تهران نیازمند نظم و انضباط و چابکی است، به نظر می‌رسد دبیر سازمان باید وظایف خود را در سه محور تعیین شده درآمدزایی برای سازمان، افزایش سطح تعامل با اعضا و ظرفیت‌سازی و تقویت دبیرخانه ادامه دهد.»
 
داننده درهمین رابطه به مذاکرات هیئت رئیسه با نامزدهای دبیری سازمان اشاره  و براین نکته تاکید کرد که تهران نیازمند دبیرخانه متمرکز و دبیری تمام وقت است.
 
در میان نظرات مختلف اعضا هیئت مدیره حول محور وظایف دبیر این تشکل، در شرایطی که بدنه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از کشور جدا شده است، محمد یوسفیان، به عنوان نامزدی که توانست بیشترین همگرایی را با نظرات مدیران سازمان ایجاد کند ضمن توضیح سوابق صنفی‌اش به تشریح وظایف دبیر نظام صنفی تهران پرداخت؛ او در رابطه با برنامه‌ها و ملزومات دبیرخانه چنین گفت:« بدون شک دبیرخانه تهران به عنوان قلب تپنده بزرگترین تشکل مردم نهاد ICT کشور، مسئولیت بزرگی است که به لحاظ تعدد و تجمع اعضا در تهران می‌تواند نقشی تعیین کننده داشته باشد. معتقدم درشرایط کنونی دبیرتهران موظف به ایجاد یک مهندسی مجدد در دبیرخانه است و در این راه ضروری است که علاوه بر نظر هیئت مدیره،  آرا تمامی نمایندگان کمیسیون‌های سازمان هم لحاظ شود.»
 
او ادامه داد:« به جرات می‌توانم بگویم تاکنون این هم افزایی میان دبیرخانه و کمیسیون‌ها وجود نداشته است و دبیر باید بتواند با اشراف به مسائل صنفی این موضوع را در دستور کاریش قرار دهد؛ مسائلی که می‌تواند منجر به بهبود عملکرد دبیرخانه و تقویت شادابی و روحیه آن منجر شود.»
 
یوسفیان که توانست پس از تشریح برنامه‌ها، بایدها و نبایدهای دبیرخانه تهران، حداکثر آرا موافق هیئت مدیره تهران را جلب کند ،دانش آموخته مدیریت فناوری اطلاعات در سطح کارشناسی ارشد است؛ وی حدود 40 سال در حوزه ICT و  با تخصص برگرایش نرم‌افزار مشغول به کار بوده است؛ سابقه فعالیت صنفی یوسفیان به 15سال پیش باز می‌گردد؛ زمانی که او به کمیسیون نرم‌افزار انجمن شرکت‌های انفورماتیک رفت؛ از آن زمان تاکنون ارتباط و همکاریش با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران ادامه داشته است؛ یوسفیان دردومین دوره انتخابات  نظام صنفی رایانه‌ای تهران موفق شد به عنوان یکی از اعضا هیئت مدیره برگزیده شود و ازاین پس به عنوان دبیر این سازمان به فعالیت صنفی‌اش ادامه خواهد داد.         
 
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.