اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 23, 2013
11:12 سه شنبه، 3ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54587

ارائه امکانات جدید موتور جستجوی خبر

 

محققان پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با تجهیز موتور جستجوی خبری به درگاه ارتباطی اپراتورهای تلفن همراه امکان ارسال اخبار از طریق پیامک را فراهم کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، پروژه TNEWS یک موتور جستجوی خبر مجهز به درگاه اتصال به اپراتورهای اول و دوم موبایل است.
 
مجید احمدی- مدیر کسب و کار شرکت دانش بنیان راهکار سرزمین هوشمند در گفتگو با مهر، با اشاره به جزئیات پروژه خبری Tnews گفت: این پروژه TNEWS.ir قبلا رونمایی شده است و در مراسم امروز امکانات جدید این پروژه عرضه خواهد شد.
 
وی پروژه Tnews را موتور جستجوی خبری توصیف کرد و اظهار داشت: این موتور به بیش از 400 سایت خبری متصل است و در هرلحظه این سایت‌ها را جستجو می‌کند و به محض انتشار خبر جدید در این سایت‌ها، اقدام به باز نشر این اخبار با ذکر منبع در TNEWS خواهد کرد.
 
احمدی با اشاره به امکانات جدید این موتور جستجوی خبری خاطر نشان کرد: این پروژه مجهز به نمودار سیر فراوانی خبر شده ضمن آنکه بخش ویژه ای برای انتخابات ریاست جمهوری در آن راه اندازی شده است.
 
وی از تجهیز این پروژه به Smart G (اسمارت G) خبر داد و در این باره گفت: Smart G درگاه ارتباطی برای اتصال به اپراتورهای همراه اول و ایرانسل است که با تجهیز TNEWS به آن قابلیت پشتیبانی از SMS، MMS و USSD ایجاد شده است.
 
این امکانات در مراسمی در پارک فناوری دانشگاه تهران عرضه شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.