امنیت

فناوری اطلاعات

April 24, 2013
17:00 چهارشنبه، 4ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54611

ایجاد مراکز گوهر در دستگاهای اجرایی تا پایان سال جاری

 

تا کنون اقدام های لازم در خصوص ایجاد مراکز گوهر عملیاتی شده و تا پایان سال جاری، مراکز گوهر در دستگاهای اجرایی راه اندازی می شود.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،‌مهندس سعید مهدیون، عضو هیات عامل سازمان و رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات در همایش تخصصی حوادث امنیتی و روال های رسیدگی به حوادث در حوزه صنعت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سال گذشته خدمات مختلف در قالب وظایف تعریف شده در مرکز ماهر به متقاضیان ارائه شد.
 
وی با اشاره به سابقه تلاش های برای ایجاد مرکز ماهر، افزود: مرکز ماهر به عنوان یکی از وظایف کشوری سازمان فناوری اطلاعات ایران ایجاد و سه وظیفه اصلی برای آن تعریف شد.
وی خاطر نشان کرد: اقدام های لازم در حوزه آموزش و مشاوره، اقدام های پیشگیرانه نظیر هشدارها و رخدادها و اقدام های واکنشی نظیر مدیریت امداد و هماهنگی در خصوص رفتارهای واکنشی از جمله وظایف تعریف شده برای مرکز ماهر است.
رئیس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات با بیان این مطلب که امنیت در کنار هماهنگی محقق می شود تصریح کرد: نمی توان با فعالیت های جزیره ای و حتی دستوری امنیت را در فضای تبادل اطلاعات ایجاد کنیم و در همین راستا نیز اقدام های مرکز ماهر تا کنون بیشتر بر مبنای تعامل بوده است.
وی ادامه داد: با توجه به وظایف مرکز ماهر و با در نظر گرفتن روابط تعاملی که این مرکز می بایست با گیرندگان خدمات،‌متخصصان و مرکز مشابه در دیگر کشورها بر قرار میکرد،‌ساختار آن طراحی و برنامه های خور را عملیاتی کرد.
سعید مهدیون با اشاره به دستاوردهای مرکز ماهر در سال 91 در حوزه ارائه خدمات اظهار داشت: خدمات این مرکز به سه دسته تقسیم می شود که انجام تکالیف حاکمیتی و ارائه خدمات آموزشی و ترویجی از جمله آن ها محسوب می شود.
وی تا کید کرد: ارائه خدمات خاص به متقاضیان به منظور بالا بردن سطوح امنیت در بخش های مختلف از دیگر خدمات مرکز ماهر است که بر اساس تعرفه ابلاغ شده از سوی سازمان تنظیم مقررات، ارائه این دسته از خدمات بر اساس این تعرفه ها انجام می شود.
بر اساس این گزارش،‌ همایش تخصصی یک روزه با عنوان"تحلیل حوادث امنیتی و روال های رسیدگی به حوادث در حوزه صنعت" توسط مرکز ماهر برای سازمانها و دستگاههای اجرایی عضو سامانه جامع تعاملی این مرکز برگزار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.