اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

April 29, 2013
18:49 دوشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54722

گزارش خبرگزاری ایرنا از مشترکان همراه اول: تنهایی بهتر است

 

 ˈهیچکس تنها نیست ˈ، این جمله شعار معروف شرکت ارتباطات سیار ایران با نام تجاری همراه اول است، اما اختلالات مداوم موجب شده که مشترکان همراه اول تنهایی را بر همراهی با این اپراتور ترجیح دهند و بگویند: ˈتنهایی بهتر استˈ.
 
به گزارش ایرنا، به گفته دارندگان سیم کارت های همراه اول، این اپراتور بر خلاف ادعای مدیران و مسئولان آن، همراه قابل اعتمادی نیست و با قطعی مکرر تماس ها و عدم آنتن دهی مناسب، مشترکانش را در بسیاری از موارد تنها می گذارد. 
 
به گفته آنان، شبکه همراه اول حتی قادر به پوشش کامل شهر تهران نیست و در حال حاضر برخی مناطق و محلات این کلان شهر با مشکل آنتن دهی روبرو هستند و امکان برقراری تماس در آن ها وجود ندارند.
 
یکی از مشترکان همراه اول ساکن تهرانپارس خیابان رشید در تماس با گروه اقتصادی ایرنا در این خصوص گفت: مدتها است که در این منطقه مشکل آنتن دهی وجود دارد و موضوع را از طریق مرکز 09990 شرکت ارتباطات سیار پیگیری کرده ایم، اما نتیجه نداشته است و به ناچار از سیم کارت های دیگر استفاده می کنیم.
 
برخی دیگر از تماس گیرندگان با ایرنا که از مناطق مختلف تهران بودند، قطع مکرر تماس ها و پوشش نامناسب در مترو را نیز از مشکلات دیرینه شبکه همراه اول عنوان کردند که ظاهرا امیدی به رفع آن نیست و مشترکان باید به آن عادت کنند و یا به دنبال خرید سیم کارت های دیگر اپراتورهای باشند.
 
این در حالی است که پاسخ مسئولان همراه اول در مقابل این مشکلات یا انکار است و یا مقصر دانستن نهادهای دیگر، برای مثال وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار بارها مشکل آنتن دهی در برخی مناطق تهران را مربوط به عدم صدور مجوز نصب آنتن از سوی شهرداری عنوان کرده است. 
 
همچنین محاسبه هزینه تماس های یک طرفه و بی پاسخ از دیگر مشکلات مشترکان همراه اول است که در تماس با گروه اقتصادی ایرنا مطرح شده است، هر چند که این اپراتور اعلام کرده که هزینه مکالمه کمتر از 3 ثانیه محاسبه نمی شود، اما قبض های تلفن همراه چیز دیگری را نشان می دهد. 
 
وضع نابسامان شبکه، عدم آنتن دهی، برگشت صدا، قطع تماس ها در هنگام مکالمه و ارسال پیامک های تکراری را از دیگر مشکلاتی است که مشترکان همراه اول در سراسر ایران با آن روبرو هستند و مختص شهر تهران و یا یک منطقه از این کلان شهر نیست.
 
وضعیت نامناسب خدمات همراه اول بارها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است و سال گذشته نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای پاسخگویی در این زمینه به مجلس فراخوانده شد، اما به نظر می رسد که پیگیری موضوع در سطوح مسئولان بالا کشور نیز راهگشا نبوده است.
 
به نظر می رسد که مدیران همراه اول نه تنها قدمی برای حل مشکلات مردم در این زمینه بر نداشته اند، بلکه سال گذشته نیز با ارایه پیشنهادی خواستار افزایش نرخ مکالمات از 447 ریال در دقیقه به 515 ریال شدند.
 
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران سال گذشته اعلام کرد که همراه اول خواستار حذف هزینه جابجایی و یکسان سازی تعرفه مکالمات تلفن همراه از سوی سازمان تنظیم مقررات شده است.
 
این اظهارات وحید صدوقی سرپوشی برای درخواست این اپراتور جهت تقاضای افزایش نرخ مکالمات از 447 ریال به 515 ریال بود. 
 
با وجود اینکه، تاکنون نرخ مکالمات و خدمات تلفن همراه به طور رسمی و از سوی مراجع قانونی افزایش نیافته و مدیران همراه اول نیز ادعا دارند که تعرفه خدمات این اپراتور سالهاست که ثابت است، اما برخی مشترکان با استناد به قبض های تلفن همراه خود، مدعی هستند که نرخ خدمات همراه اول افزایش یافته است. 
 
این مشترکان می گویند: با وجود اینکه، میزان تماس ها و ارتباطات آنان افزایش چندانی نیافته است، اما صورتحساب های ارسالی از سوی همراه اول، افزایش پیدا کرده و به نظر می رسد، این اپراتور بدون اطلاع رسانی، قیمت خدمات خود را افزایش داده است.
 
از سوی دیگر برخی از مشترکان این اپراتور می گویند که بی تفاوتی مدیران همراه اول نسبت به سو استفاده از سیم کارت های این اپراتور نیز برای آنان دردسر ساز شده و زمینه نارضایتی مردم را فراهم کرده است.
 
به گفته آنان سیم کارت های اعتباری ثبت نشده این اپراتور با قیمت های نازل و با سهولت برای ایجاد مزاحمت تلفنی مورد سو استفاده قرار می گیرد، اما مسئولان این اپراتور برای مقابله با این موضوع هیچ اقدامی انجام نمی دهد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.