تلفن همراه

گوشی

April 29, 2013
19:24 دوشنبه، 9ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54728

بی‌تاثیری تحریم‌ها در واردات موبایل به کشور

 

برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند تحریم‌های اقتصادی در واردات انواع کالاهای دیجیتالی از جمله موبایل دخیل هستند، رییس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات معتقد است که هیچ برندی در کشور وجود ندارد تا از حیث تحریمات خارجی در داخل کشور اجازه فعالیت نداشته باشند.
 
به گزارش ایسنا، "مهدی عبقری" – رییس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات – با بیان این مطلب گفت: متاسفانه برخی از واردکنندگان هستند که صرفا به جهت سوء استفاده‌های شخصی به بزرگ نمایی تاثیر تحریم‌ها در واردات گوشی موبایل می‌پردازند و مدعی هستند که بواسطه تحریم‌ها امکان فعالیت تجاری در عرضه واردات موبایل میسر نیست.
 
وی افزود: هم اکنون تحریم‌ها هیچ گونه‌ تاثیری در روند کاری شرکت‌های قانونی موبایلی ندارد چرا که به تازگی برخی شرکتهای ایرانی، نماینده انحصاری برخی برندها در ایران موفق به دریافت گواهی فعالیت در زمینه واردات به کشور شده‌اند.
 
عبقری همچنین با اشاره به مکاتبات صورت گرفته رییس مجمع عالی واردات در مهرماه سال گذشته در خصوص اینکه به دلیل تحریم‌ها یکسری از شرکت‌های فعال در کشور نتوانسته‌اند مجوز خود را تمدید کنند، اظهار کرد: متاسفانه این اقدام پسندیده باعث سو استفاده برخی از شرکت‌های واردکننده موبایلی شد که تحریم‌ها را بهانه‌ای برای عدم واردات موبایل به کشور عنوان کنند.
 
رییس کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات ادامه داد: این در حالی است که با توجه به اعطای نمایندگی از سوی شرکت‌های خارجی به نمایندگان داخل کشور در زمینه موبایل، امروز شاهد آن هستیم که هیچ برندی در داخل کشور مشمول تحریم نشده است.
 
وی همچنین با اشاره به ساماندهی بازار تلفن‌همراه گفت: تا کنون کارهای اساسی وزیر بنای خوبی از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین اقدامات مناسبی از سوی طرح شبنم صورت پذیرفته که کاهش حجم واردات غیرقانونی و قاچاق موبایل در سال گذشته خود گواه این مدعاست.
 
وی افزود: هرچند در این میان ناهماهنگی‌های از سوی شرکت‌های واردکننده و اتحادیه‌ها صورت پذیرفت که با درایت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تا کنون قسمت عمده‌ای از مشکلات مرتفع شده است.
 
وی تصریح کرد: هم اکنون کلیه واحدهای صنفی فعال بطور مستقیم و غیرمستقیم تحت نظارت بازرسی متعدد وزارت صنعت و معدن و تعزیرات قرار دارند و امروزه بیشتر متخلفین شناسایی شده‌اند و از سوی دیگر شرکت‌های واردکننده نیز از طرق مختلف هم از قبیل واردات قانونی مندرج در گمرکات جمهوری اسلامی ، ثبت سفارش و توزیع اجناس و هم از طریق ستاد مبارزه با قاچاق کالا رصد شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.