تلفن همراه

گوشی

April 30, 2013
23:54 سه شنبه، 10ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54748

ردیابی مسیر گلوله‌های شلیک شده از طریق گوشی هوشمند ممکن شد!

 

تصور کنید که شما با دوست خود در خیابان در حال پیاده‌روی هستید. ناگهان صدای شلیک یک گلوله به گوش شما می‌رسد. هر دوی شما در نزدیک‌ترین فضا پنهان می‌شوید و گوشی هوشمند خود را از جیب‌تان درمی‌آورید. نقشه الکترونیکی که روی گوشی هوشمند شما موجود است، خطوط قرمز فراوانی را نشان می‌دهد که محل حرکت گلوله‌های شلیک شده را نشان می‌دهد و نمایان می‌سازد که این گلوله‌ها از چه منبعی شلیک شده‌اند.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، گروهی از مهندسان رایانه‌ در "موسسه سیستم‌های نرم‌افزاری یکپارچه" وابسته به دانشگاه Vanderbilt این سناریوی جدید را تعریف کرده‌اند و با توسعه یک سیستم سخت‌افزاری ارزان و نرم‌افزار مربوط به آن مخصوص گوشی‌های هوشمند اندرویدی، امکان مشاهده محل شلیک گلوله‌ها را فراهم آورده‌اند.
 
این دانشمندان سیستم جدید خود را در "دوازدهمین کنفرانس ماشین‌آلات رایانه‌ای/موسسه مهندسان برق و الکترونیک" با موضوع پردازش اطلاعات در شبکه‌های حسگر معرفی کردند.
 
این سیستم مخصوص گوشی‌های هوشمند مانند دیگر سیستم‌های نظامی نیازمند دریافت ورودی‌هایی است که بر اساس آن بتواند محل شلیک گلوله و مسیر حرکت آن را تشخیص دهد که این فرآیند از طریق صدای ایجاد شده توسط گلوله دنبال می‌شود.
 
در این سیستم برای گوشی هوشمند از حسگرهای بیرونی استفاده می‌شود که به اندازه کارت‌های اعتباری ساخته شده‌اند و شامل میکروفون‌هایی می‌شوند که قادر است سیگنال‌های صوتی ایجاد شده توسط گلوله شلیک شده را تشخیص دهد. این گیرنده صوتی سپس از طریق فناوری ارتباطی بلوتوث اطلاعات دریافت شده را به گوشی هوشمند انتقال می‌دهد و سپس اطلاعات یاد شده به حالتی تبدیل می‌شوند که شما می‌توانید آن را روی نقشه الکترونیکی مشاهده کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.