May 1, 2013
0:34 چهارشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54762

قابلیت‌های آفلاین گوگل درایو افزایش یافت

 

شرکت گوگل تمهیدات جدیدی اندیشیده است تا کاربران گوگل درایو به صورت آفلاین به فایل‌ها و اسناد ذخیره شده خود بر روی این پایگاه دسترسی داشته باشند. 
 
به گزارش وب سایت infoworld، کاربران خدمات پردازش ابری گوگل درایو می‌توانند این خدمات را با مرورگر کروم خود یکپارچه کنند و پس از آن به صورت آفلاین به اسناد و فایل‌هایی که بر روی این پایگاه ذخیره کرده‌اند، دسترسی داشته باشند. کاربران برای استفاده از این قابلیت باید افزونه گوگل درایو را بر روی مرورگر کروم خود نصب و گزینه دسترسی آفلاین آن را نیز فعال کنند. 
گوگل پیش از این قابلیت مشابهی را برای کروم پیش‌بینی کرده بود، اما در آن زمان کاربران باید دقیقاً مشخص می‌کردند که می‌خواهند به کدام فایل خود به صورت آفلاین دسترسی داشته باشند. اما حالا با استفاده از این قابلیت می‌توانند به صورت خودکار به همه فایل‌های خود دسترسی داشته باشند. 
این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌هایی را که در پایگاه پردازش ابری گوگل درایو ذخیره کرده‌اند، به صورت آفلاین ویرایش کنند و تغییرات مورد نظر خود را بر روی آن‌ها اعمال کنند و هنگامی که دوباره به اینترنت متصل شدند این تغییرات به صورت خودکار بر روی نسخه اصلی ذخیره خواهد شد. البته کاربران باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر مثلاً فایلی را به صورت آفلاین ویرایش کردند و کاربر دیگری نسخه آنلاین را ویرایش کند، گوگل درایو تغییرات صورت گرفته هر دو ویرایش را ذخیره می‌کند و در این زمینه ممکن است کاربران را با مشکلاتی روبرو کند. به همین دلیل گوگل توصیه کرده است کاربران گزینه ویرایش آفلاین را برای فایل‌های عمومی و اشتراکی خود فعال نکنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.