اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 1, 2013
21:25 چهارشنبه، 11ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54770

رییس هیات مدیره شاتل: بی عدالتی‌ها، ضربات سهمگینی به بدنه شرکت‌های PAP وارد کرده اند

 

شانه ساززاده، عدم ارایه امکانات لازم برای گسترش ارایه خدمات اینترنتی به مشترکان، بی‌عدالتی در برخی محدودسازی پروتکل‌ها و سرویس‌های اینترنتی و فیلترینگ، تورم، تحریم‌های اقتصادی و دامپینگ شرکت مخابرات ایران را از جمله چالش‌های شرکت‌های اینترنتی عنوان کرد.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) از گروه اطلاع‌رسانی شاتل، محمدحسن شانه ساززاده، رییس هیات مدیره شرکت آریا رسانه تدبیر(شاتل)، در گردهمایی بزرگ گروه شرکت‌های شاتل که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، برنامه‌ها و استراتژی‌های این شرکت در سال پیش رو را، تشریح و اظهار کرد: باید به طور مشخص، برنامه‌ها و استراتژی‌های شاتل مشخص شود تا بدانیم که این شرکت قرار است به کدام سمت و سو حرکت کند.
 
وی به چالش‌های درونی و بیرونی که شاتل با آن‌ها مواجه است اشاره کرد و گفت: برخی از چالش هایی که شاتل با آن‌ها روبرو است چالش‌هایی است که خارج از  حیطه اختیارات ما بوده اما برخی دیگر از این چالش‌ها، چالش‌هایی هستند که از درون با آن مواجه هستیم.
 
وی گفت: شاتل با چالشی هم‌چون سطح مهارت نیروی انسانی مواجه است که در طی سه سال گذشته با تمرکزی که در این بخش داشته است در حال توسعه کیفی و کمی نیروهای ماهر خود است که البته با وجود سرآمدی در بازار هنوز به جایگاه ایده‌آل نرسیده‌ایم.
 
وی گفت: پروژه مرکز رشد شاتل با هدف تربیت مدیران عالی شاتل راه‌اندازی شده چرا که اعتقاد داریم مدیران شاتل باید از بدنه این شرکت انتخاب شوند.
 
شانه ساززاده افزود:گسترش فرهنگ مشتری مداری نیز از دیگر مسایلی است که انتظار داریم در تمام بخش‌ها، سطوح و واحدها مدنظر قرار گرفته شود؛ چرا که شاتل یک شرکت خدماتی بوده و رعایت اصل مشتری مداری بر روی دوش همه کسانی است که پرچم شاتل را بر دوش دارند.
 
وی با اشاره بر نوآوری‌های شاتل در ارایه خدمات تصریح کرد: شاتل همواره شرکتی نوآور در ارایه خدمات بوده که می توان به ارایه سرویسADSL2+ اشاره کرد که شاتل اولین ارایه‌دهنده این سرویس در کشور بود.
 
رییس هیات مدیره شاتل در خصوص چالش‌های بیرونی که این شرکت با آن‌ها مواجه است به رقابت غیرعادلانه این شرکت با شرکت مخابرات ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه رقیب ما به جای تمرکز بر افزایش کیفیت به کاهش قیمت اقدام کرده و دامپینگ می‌کند.
 
وی ادامه داد: چنین رفتارهایی می‌تواند به صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ضربه محکمی وارد کند.
 
شانه ساززاده تورم اقتصادی که سال گذشته کشور به شدت با آن مواجه بود را از دیگر چالش‌های این شرکت عنوان کرد و گفت: این تورم‌ها باعث شده حاشیه سود شرکت شاتل کاهش یافته و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی باعث شده مردم از حداقل سرویس‌ها بهره ببرند.
 
وی ادامه داد: از دولتمردان انتظار داریم با توجه به نیاز مبرم کشور به توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اپراتورها را حمایت کنند تا اپراتورها بتوانند با قدرت حرکت کرده و حتی در عرصه‌های جهانی هم وارد شده و بازار خارجی داشته باشند.
 
وی گفت: از سوی دیگر برخی از مصوبات مانند مصوبه 106 شورای رقابت مبنی بر این که  درعرصه ارایه خدمات اینترنتی درمناطقی ازکشورکه شرکت‌های  (PAP) آمادگی فعالیت دارند،شرکت مخابرات مجازبه بهره‌برداری بیش ازده درصد (10%) ازظرفیت بازارنخواهدبود، مسکوت مانده و از سوی دیگر شاتل امکان توسعه در تهران را به دلیل عدم همکاری مخابرات استان تهران ندارد.
 
وی ضعف رگولاتوری و شورای رقابت در پی‌گیری تخلفات اپراتورها را از دیگر مسایل شاتل عنوان و تصریح کرد: گاهی مدارک تخلفات فاحشی که ما به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال می‌کنیم رسیدگی نمی‌شود و یا روند رسیدگی بسیار کند است.
 
شانه ساززاده به مسایلی که شاتل در بحث فیلترینگ با آن‌ها مواجه است نیز اشاره کرد و گفت: با بی‌عدالتی در بحث فیلترینگ مواجه هستیم به طوری‌که برخی از شرکت‌های ارایه‌دهنده سرویس‌های اینترنتی امکان استفاده از برخی پروتکل‌ها را به مشتریان خود می‌دهند اما این سرویس‌ها بر روی پهنای باند شاتل محدود شده است، و این موضوع شایبه‌ای برای برخی مشتریان ما به وجود آورده که شاتل برای سودجویی بیشتر اقدام به بستن این سایت‌ها کرده و خدمات پشتیبانی شاتل هر روزه با چنین شکایاتی از سوی مشترکان مواجه هستند.
 
رییس هیات مدیره شاتل در پایان با بیان این که هر روز در حوزه مدیریتی شاتل با حوادثی مواجه هستیم اما شاتل مشتریان خود را با چنگ و دندان حفظ می‌کند و این موفقیت‌ها را مدیون نیروی انسانی وفادارمان هستیم، خاطر نشان کرد: حفظ رتبه اول ساده نیست اما با اعتقاد راسخ که داریم امسال نیز با موفقیت‌های چشم‌گیر مواجه خواهیم شد.
 
در ادامه این گردهمایی، احمد نخجوانی، مدیرعامل شاتل، اظهار داشت: با همهی شرایط نامساعد و تبعیضها و کم لطفیهای مخابراتی، جایگاه خود را در بازار حفظ کرده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: در سال گذشته نیز همچون قبل با عدم ارایه‌ی امکانات مخابراتی برای توسعه‌ی فروش سرویس‌های اینترنت پرسرعت مواجه بودیم.
 
وی ادامه داد: در حالی، در بازار به رقابت با شرکت‌های دیگر و به طور مشخص شرکت‌های مخابراتی پرداختیم که نمی‌توانستیم امکانات زیرساختی مورد نیاز را تامین کنیم. از سوی دیگر، شرکت‌های مخابراتی با تکیه زدن بر جایگاه انحصاری خود، نه قواعد بازی را رعایت می‌کردند و نه مصوبات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی همچون کمیسون 97 و 152 را جدی می‌گرفتند.
 
 وی در پایان خاطر نشان ساخت: با این همه، شاتل توانسته است جایگاه خود را در بازار حفظ کند".
 
نخجوانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، دلایل موفقیت و مهم‌ترین اقدامات سال 91 گروه شرکت‌های شاتل را مواردی همچون توجه ویژه به مشتری و مشتری مداری، تقویت زیرساخت‌های شبکه، بهینه‌کاوی‌های بین‌المللی در ارایه‌ی خدمات کارساز به مشتریان، پیاده‌سازی الگوهای تعالی سازمانی، افزایش کارآیی نیروی انسانی هم‌زمان با رشد بازار و افزایش سطح مهارت‏های نیروی انسانی بر شمرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.