اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 3, 2013
10:36 جمعه، 13ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54792

افزودن سرویس چت به ایمیل ایرانی چاپار

 

رئیس هیات مدیره پست الکترونیک چاپار از افزوده شدن سرویس چت به این ایمیل بومی در 6 ماهه دوم امسال خبر داد و گفت: با راه اندازی این سرویس، برای نخستین بار در ایران کاربران در فضای ایمیل بومی امکان چت کردن خواهند داشت.
سلمان افشار در گفتگو با مهر، از پیاده سازی نسخه جدید پست الکترونیک چاپار – chmail – با ظاهری کاملا متفاوت و مورد توجه کاربران ایرانی خبر داد و اظهار داشت: تا یک هفته آینده این ایمیل بومی دو زیانه خواهد شد و نیز قابلیت تغییر پوسته – تم- در آن برای کاربر فراهم می شود؛ به این ترتیب کاربر می تواند علاوه بر تغییر پوسته محیط ایمیل خود، زبان منوهای این پست الکترونیک را نیز به فارسی یا انگلیسی تغییر دهد.
 
وی با بیان اینکه پست الکترونیک چاپار 700 هزار کاربر فعال دارد، ادامه داد: روزانه نزدیک به 1200 نفر عضو این ایمیل بومی می شوند و 40 هزار نقر نیز روزانه کاربر فعال این پست الکترونیک هستند.
 
افشار از افزایش حجم ظرفیت chmail خبر داد و گفت: هم اکنون ظرفیت پست الکترونیک چاپار یک گیگابایت است که در سال آینده این حجم به 3 برابر افزایش می یابد.
 
رئیس هیات مدیره پست الکترونیک بومی چاپار با بیان اینکه در حال مطالعه و امکان سنجی و برنامه ریزی برای افزودن سرویس های جدیدی همچون چت به این ایمیل بومی هستیم، تصریح کرد: سرویس چت از جمله سرویس هایی است که از سوی کاربران درخواست شده است و پیش بینی می شود که این سرویس در نیمه دوم امسال به چاپار افزوده شود؛ براین اساس برای نخستین بار کاربران ایرانی در فضای ایمیل بومی امکان چت کردن خواهند داشت.
 
وی با اشاره به جایگاه بالای پست الکترونیک چاپار از لحاظ میزان بازدید روزانه براساس رتبه بندی های معتبر تاکید کرد که فاصله بسیار زیادی از نظر جایگاه نسبت به این سرویس با سرویس های مشابه وجود دارد.
 
افشار گفت: مشکلی در برقراری ارتباط با پست های الکترونیک خارجی از طریق چاپار وجود ندارد و تنها مواقعی که ارتباطات داخلی در کشور مشکل دارد ممکن است کاربران برای ارسال ایمیل بیرون از محیط چاپار با برخی مشکلات مقطعی روبرو شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.