تلفن همراه

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

May 9, 2013
8:46 پنجشنبه، 19ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54896

دوربین جدید گوشی‌های هوشمند با 16 لنز مجزا ساخته می‌شود

 

شرکت Pelican Imaging با سرمایه‌گذاری 20 میلیون دلاری از جانب شرکت‌های نوکیا و Qualcomm به صورت کاملا جدی قصد تولید دوربین دیجیتالی جدیدی را دارد که شامل 16 لنز مجزا می‌شود و قرار است که این محصول روی نسل جدید گوشی‌های هوشمند و رایانه های لوحی مورد استفاده قرار گیرد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت Pelican طی چند روز گذشته به موفقیت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه دست یافته است و این طور که خبرگزاری بلومبرگ در گزارش جدید خود توضیح داده، این شرکت قصد سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای را دارد که به کمک آن می‌تواند نظر بازار جهانی را جذب کند.
 
این فناوری منحصر به‌فرد به سخت‌افزار و نرم‌افزار ویژه‌ای مربوط می‌شود که شرکت Pelican آن را در اختیار تولیدکنندگان دستگاه‌های الکترونیکی همراه می‌گذارد تا مشتریان بتوانند از آن بهره ببرند.
 
"کریس پیکت"(Chris Pickett) مدیرعامل شرکت Pelican توضیح داد که نوآوری آن‌ها به طور اساسی با آنچه که تاکنون دیده‌ایم متفاوت است. این دوربین دیجیتالی منحصر به‌فرد نه تنها 16 لنز مجزا را در خود جا داده است، بلکه از 16 کانال مختلف اطلاعات همزمان مربوط به یک تصویر را دریافت می‌کند تا بهترین سطح کیفی از یک تصویر را ارایه دهد. نرم‌افزاری که شرکت Pelican برای این دوربین در نظر گرفته به گونه‌ای طراحی شده است که این می‌تواند این 16 اطلاعات دریافت شده از کانال‌های مختلف را با یکدیگر ادغام کند و در نهایت روی یک عکس به نمایش بگذارد.
 
این 16 لنز به صورت 4 در 4 کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و هنگام فشار دادن کلید شاتر به صورت همزمان اطلاعات مختلف در مورد یک سوژه تصویری را تهیه می‌کنند. کاربر در این فناوری می‌تواند به راحتی مشخص کند که روی چه بخش از تصویر قصد فوکوس کردن را دارد. به دلیل اطلاعاتی که از این 16 کانال مختلف دریافت شده است، حتی پس از فشردن کلید شاتر هم می‌توان فرآیند فوکوس را انجام داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.