اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 11, 2013
18:38 شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54912

سخنگوی زیرساخت: دلیل اختلال اینترنت را در جای دیگری جویا شوید

 

باز هم می گویم که این مشکل از طرف شرکت زیرساخت نیست و ما در شبکه خودمان هیچ مشکلی نداریم شاید برخی از شرکت ها پهنای باند خود را در هنگام ارائه به یوزر نهایی کاهش داده باشند و شاید دلایل دیگری برای این افت سرعت اینترنت در کشور وجود داشته باشد.
 
مدیرروابط عمومی شرکت زیرساخت ارتباطات هرگونه اختلال در شبکه اینترنتی این شرکت را رد کرد.
مهدی خدایی سخنگوی شرکت زیرساخت درگفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد اختلالات اخیر اینترنت در کشور اظهار داشت: در بخش اینترنت و توزیع و کنترل آن یک زنجیره وجود دارد که شرکت زیرساخت تنها یکی از حلقه های آن است این در حالی است که اختلال در این چند وقت اخیر مربوط به حوزه ما نیست و شاید دلیل آن در بخش های دیگری از کشور باشد.
وی ادامه داد: ارائه پهنای باند و سرعت اینترنت در حال حاضر از سوی شرکت زیرساخت بدون هیچ مشکلی به شرکت هایی که درخواست داده‌اند، انجام می شود.
وی افزود: ما در شبکه خودمان هیچ مشکلی نداریم و مشکل‌‌های این چند وقت اخیر مربوط به جاهای دیگر است که باید در آنجا پرس و جو کنیم.
خدایی خاطرنشان کرد: اگر اختلال مربوط به شبکه زیرساخت بود کل اینترنت کشور قطع می شد ولی ما در شبکه خود و توزیع پهنای باند و سرعت اینترنت در حال حاضر هیچ مشکلی نداریم و شما باید بدنبال حلقه های دیگر این زنجیره اینترنتی باشید.
وی درپاسخ به خبرنگار ایلنا در مورد کندی سرعت اینترنت که به طور سراسری در کشور وجود دارد اظهار داشت: باز هم می گویم که این مشکل از طرف شرکت زیرساخت نیست و ما در شبکه خودمان هیچ مشکلی نداریم شاید برخی از شرکت ها پهنای باند خود را در هنگام ارائه به یوزر نهایی کاهش داده باشند و شاید دلایل دیگری برای این افت سرعت اینترنت در کشور وجود داشته باشد.
گفتنی است کاهش سرعت اینترنت در هفته های اخیر به معضلی شدید برای کاربران اینترنت تبدیل شده است این در حالی است که مسئولان این امر ضمن تکذیب هرگونه مشکل در ارائه سرعت اینترنت به هر نحوی سعی در آرام نشان دادن اوضاع دارند و مدیران روابط عمومی شرکت ها و سازمان‌های مربوطه در هنگام مواجه با تماس خبرنگار ایلنا سعی در اظهار بی اطلاعی و پاس کاری بین همکاران خود دارند.
 
در حالی که قطع و وصلی های اخیر و افت سرعت اینترنت کاملا مشهود و مشکل ساز شده است ولی پاسخگویی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.