تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 11, 2013
18:41 شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54914

استفاده 99 درصد مردم از دستگاه‌های الکترونیکی همراه در مسافرت‌های هوایی

 

بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود 99 درصد بزرگسالانی که طی 12 ماه گذشته با دستگاه الکترونیکی همراه از جمله گوشی هوشمند یا رایانه لوحی مسافرت هوایی خود را انجام داده‌اند، در طول پرواز این دستگاه را با خود حمل و از آن استفاده کرده‌اند.
 
حدود 99 درصد بزرگسالانی که طی 12 ماه گذشته با دستگاه الکترونیکی همراه از جمله گوشی هوشمند یا رایانه لوحی مسافرت هوایی خود را انجام داده‌اند، در طول پرواز این دستگاه را با خود حمل کرده‌اند و در مقابل از هر 10 نفر آن‌ها حدود هفت نفر، یا به عبارت دقیق‌تر 69 درصد آن‌ها در طول مسیر پرواز از این دستگاه استفاده کرده‌اند.
 
به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، "سازمان تجربیات مسافربری هواپیمایی"(APEX) و "سازمان محصولات الکترونیکی مصرفی"(CEA) با انجام بررسی‌های جدید این نتایج را به دست آورده‌اند.
 
نتایج این بررسی با "سازمان فدرال هوانوردی آمریکا"(FAA) به اشتراک گذاشته شده است تا سیاست‌های آن‌ها برای استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همراه حین پرواز تغییر کند.
 
"دوگ جانسون"(Doug Johnson) مدیر مرکز سیاست‌گذاری‌های فناوری CEA توضیح داد: «مسافران هوایی اعتماد زیادی به گوشی‌ هوشمند، رایانه لوحی و دستگاه‌های الکترونیکی کتابخوان دارند و آن‌ها را یک همراه ضروری برای مسافرت‌های هوایی خود می‌دانند».
 
او در ادامه گفت: «فهمیدن نگرش مسافران به این قبیل دستگاه‌ها و همچنین رفتار آن‌ها برای استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی در طول سفر به سازمان FAA کمک خواهد کرد تا بتواند با اطلاعات صحیح در این زمینه تصمیم‌گیری کند».
 
این طور که گفته شده است، 30 درصد مسافران به صورت تصادفی در طول سفرهای هوایی دستگاه الکترونیکی قابل حمل خود را روشن نگه داشته‌اند. این بررسی همچنین نشان داد زمانی که از این افراد خواسته شده است تا دستگاه خود را خاموش کنند، 59 درصد مسافران اعلام کردند که همیشه در طول مسافرت هوایی دستگاه خود را کاملا خاموش نگه می‌دارند، 21 درصد مسافران اظهار داشتند که دستگاه خود را در حالت "مناسب برای هواپیما" نگه می‌دارند و 5 درصد هم توضیح دادند که برخی مواقع دستگاه خود را خاموش می‌کنند.
 
از بین مسافرانی که به صورت تصادفی دستگاه الکترونیکی قابل حمل خود را در طول سفر هوایی روشن نگه داشته‌اند،‌61 درصد اعلام کردند دستگاه آن‌ها گوشی هوشمند بوده است.
 
از هر 10 مسافر چهار نفر گفتند که تمایل دارند در همه مراحل پرواز از دستگاه خود استفاده کنند که این مراحل شامل لحظه پرواز و فرود می‌شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.