باندپهن

باندپهن ثابت

باندپهن سیار

رگولاتوری

May 11, 2013
18:45 شنبه، 21ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54916

ایرانی‌ها چگونه از اینترنت استفاده می‌کنند؟

 

GPRS یا همان اینترنت موبایل براساس آمارهای ارائه شده رایج‌ترین روش کاربران ایرانی برای اتصال به اینترنت است.
 
به گزارش ایسنا، آمارهای ارائه شده از دسترسی 59.50 درصد مردم ایران به اینترنت خبر می‌دهند و این آمار بالا این سوال را پیش می‌آورد که آیا معنی ضریب نفوذ 60 درصدی آن است که 60 درصد خانوارها به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند؟
 
اگرچه تاکنون تعریف جامع و دقیقی برای کاربران اینترنت ارائه نشده و در این زمینه اظهارنظرهای متفاوتی مطرح می‌شود اما با این حال آمارهای جدید گویای آن است که در نیمه دوم سال 1391 59.50 درصد از مردم کشور به اینترنت دسترسی داشته‌اند که از میان این جمعیت 36.46 درصد از کاربران از اینترنت موبایلی برای اتصال به دنیای مجازی بهره گرفته‌اند.
 
بنا بر آمارهای ارائه شده در مرکز متما در نیمه دوم سال گذشته بیش از 27 میلیون و 500 هزار نفر از کاربران اینترنت و به عبارت دیگر بیشترین میزان کاربران آن‌هایی بوده‌اند که از گوشی تلفن‌شان برای برقراری ارتباط اینترنتی استفاده کرده‌اند.
 
اما در دوره دوم این جدول شیوه قدیمی دایال‌آپ قرار گرفته و براساس آمارها همچنان 9.17 درصد از کاربران از همین شیوه قدیمی برای اتصال استفاده می‌کنند جمعیت افرادی که این شیوه را مورد استفاده قرار داده‌اند نیز حدود سه و نیم میلیون نفر است.
 
اتصال از طریق فیبرنوری نیز شیوه‌ای است که بالغ بر شش میلیون نفر (8.07 درصد از کل کاربران) برای اتصال آن را انتخاب کرده‌اند.
 
در رده چهارم روش‌های دسترسی به اینترنت نیز اینترنت پر سرعت خانگی یا همان Adsl قرار گرفته است که با داشتن بیش از سه و نیم میلیون مشترک حدود 4.65 درصد از اتصالات اینترنتی را به خود اختصاص داده است.
 
اتصال به اینترنت از طریق وایمکس نیز پایین‌ترین میزان کاربر را به خود اختصاص داده و با داشتن 867 هزار کاربر یعنی حدود 1.15 از کل کاربران اینترنت به عنوان کم طرفدارترین شیوه شناخته شده است.
 
بنابر این آمارها نیمه دوم سال 91 از میان 74 میلیون جمعیت کشور حدود 45 میلیون نفر به اینترنت دسترسی داشته و کاربر اینترنت شناخته شده‌اند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.