اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

رگولاتوری

فناوری اطلاعات

May 12, 2013
17:36 یکشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54929

مدیرعامل مخابرات از احتمال افزایش قیمت اینترنت خبر داد

internet.jpg

مدیر عامل مخابرات گفت: پیشنهاد افزایش قیمت اینترنت پرسرعت به منزله افزایش قطعی قیمت‌ها نیست؛ پیش از هر اقدامی وضعیت بازار و شرایط رقابتی سنجیده می‌شود.

مظفر پوررنجبر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه مدت زمان تقریبا زیادی از ارسال پیشنهاد افزایش تعرفه مکالمات تلفن ثابت به کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گذرد، اظهار کرد: در این پیشنهاد براساس رنجی که شورای رقابت سال گذشته تعیین کرده بود رفتار کرده‌ایم و تقریبا پیش از عید بود که درخواست خود را برای کمیسیون فرستادیم اما تا حال حاضر هیچ اتفاق خاصی نیافتاده و مسئولان رگولاتوری امروز و فردا می‌کنند.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پیشنهاد افزایش تعرفه به رگولاتوری، باز هم تغییر در فرمول شورای رقابت را به این مرکز فرستاده‌اید؟ گفت: برای افزایش تعرفه مجبور بودیم طبق قانون و مصوبه شورای رقابت عمل کنیم. شورا فرمولی را برای مخابرات در نظر گرفته که خودمان به صورت سالانه می‌توانیم تعیین تعرفه کنیم و تنها آن را به سمع و نظر شورای رقابت برسانیم و دیگرنیازی نیست که هر سال تغییر در فرمول به وجود آید.
مدیر عامل مخابرات ادامه داد: با توجه به نوسان شاخص‌های اقتصادی در جامعه و افزایش نرخ تورم مجبور بودیم که این فرمول را تا اندازه‌ای با شرایط روز سازگارتر کنیم و بر این اساس با تغییر در برخی شاخص‌ها و تدوین فرمول نهایی از شورای رقابت درخواست بررسی فرمول جدید را دادیم که باید ظرف امروز و فردا این فرمول قطعی و از سوی شورای رقابت اعلام شود.
او درباره میزان افزایش تعرفه‌ها بعد از قطعی شدن این فرمول گفت: با توجه به مباحثی چون کیفی سازی خدمات و تطابق با نرخ تورم، افزایش تعرفه بین چهار تا 12 خواهد بود.
وی درباره افزایش دیگر پارامترهای خدماتی توسط شرکت مخابرات نیز عنوان کرد: صوت، اینترنت پرسرعت و آبونمان در این پیشنهاد دیده شده است و در صورت تصویب با در نظر گرفتن شرایط رقابتی به اعمال تعرفه‌های جدید می‌پردازیم.
پوررنجبر در پاسخ به سوال دیگری که مگر تعرفه‌های ADSL سال گذشته واقعی‌ و عادلانه‌تر نشد، پس چرا مخابرات مجددا درصدد افزایش تعرفه اینترنت پرسرعت است؟ نیز عنوان کرد: با مصوبه تنظیم مقررات، تعرفه‌ها واقعی‌تر شد اما شرکت‌های ارائه دهنده خدمات، تغییری چشم‌گیری در رویه خود به دلیل بالا بودن نرخ پهنای باند ندادند تا رضایت مشترکان را جلب کنند ثانیا آنکه در آن زمان رسانه‌ها با پیش کشیدن احتمال افزایش قیمت اینترنت، شاخک کاربران را تیز کرده بودند و انجام هر کاری به ضرر شرکت‌ها بود.
او در پایان خاطر نشان کرد: شرکت مخابرات به دلیل عدم توانایی بخش خصوصی وارد ارائه خدمات اینترنت پرسرعت شد و در حال حاضر نیمی از بازار را در اختیار دارد و مسلما در اعمال تعرفه‌های خود شرایط رقابتی را لحاظ خواهد کرد؛ پیشنهاد افزایش صرفا به منزله افزایش قطعی قیمت نیست و ممکن است اعمال نشود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.