اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

May 12, 2013
17:37 یکشنبه، 22ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54930

همراه اول در فرابورس جای خود را به آشنای اول خواهد داد

 

مدیر عامل فرابورس اعلام کرد: همراه اول در حال انتقال به بورس است اما در آینده ای نزدیک آشنای اول پذیرش خواهد شد.
 
امیر هامونی در گفت‌وگو با موج، با بیان این مطلب اظهار کرد: نماد بانک آرین مدت‌ها بسته بود اما با راه‌اندازی بازار پایه و بنا بر مصوبه‌ی جدید سازمان بورس این نماد باز شده است.
وی خاطر نشان کرد: تمام نمادهایی که با عدم شفافیت اطلاعات مواجه بودند با این مصوبه میتوانند با هر سطحی از افشای اطلاعات در بازار پایه ثبت شوند و نمادشان باز میشود.
به گفته ی وی؛ در حال حاضر 70 نماد از جمله نماد پیام آزمایش که حدود پنج سال است متوقف شده که با این ساز و کار می‌تواند وارد عرصه‌ی معاملات شود، در واقع بازار پایه راه‌حلی است برای نماد‌های متوقف‌شده بورس و فرابورس. 
مدیرعامل شرکت فرابورس با اشاره به عرضه‌ی پتروشیمی خراسان و مسکن شمال غرب در شرکت فرابورس که روز چهارشنبه گذشته انجام شد، گفت: خوشبختانه در هر عرضه‌ی اولیه‌ای که انجام می‌شود خرید‌های آنلاین بیشتری نسبت به قبل صورت می‌گیرد. این درحالی است که قبلا در هر عرضه 500 تا 1000 نفر می‌توانستند خرید آنلاین داشته باشند و اکنون این رقم بالغ بر 6 هزار نفر شده است. 
هامونی گفت: در واقع این ساز و کار موجب شده که پس از کشف قیمت توسط ایستگاه‌های اصلی سیستم برای آن قیمت قفل می‌شود و سهمیه‌ی افراد مشخص شده و خرید آنلاین انجام می‌گیرد. 
وی با بیان این‌که در حال حاضر شاخص فرابورس به 543 واحد رسیده است، گفت: با توجه به این‌که یکی از ویژگی‌های هویتی بورس، شاخص آن است در فرابورس نیز توانستیم با توجه به تنوع صنایع شاخص منتشر کنیم که این اقدام خوبی بود.
هامونی عملکرد فرابورس را از ابتدای تشکیل تا به امروز مثبت ارزیابی کرده و گفت: در مقایسه با شرکت های مشابه فرابورس در دنیا ما به عنوان کشوری در حال توسعه رشد خوبی داشته ایم.
مدیرعامل شرکت فرابورس خاطرنشان کرد: ما شاخص را همزمان با اولین نماد کمرجان فرابورس برپایه 100 طراحی کردیم و از آن زمان تاکنون رشد بالغ بر 400 درصدی داشته است. 
هامونی تصریح کرد: به طور میانگین کسانی که در فرابورس سرمایه گذاری کردند بالغ بر 400 درصد سود داشته اند.
وی به انتقال همراه اول از فرابورس به بورس اشاره کرد و گفت: البته درخواست پذیرش آشنای اول در فرابورس هم مطرح است، اما هنوز درخواست رسمی به ما نرسیده است. 
مدیر عامل شرکت فرابورس «پالایش نفت کرمانشاه» و «پتروشیمی جم» از جمله عرضه‌های جدیدی عنوان کرد که مرحله‌ درج را گذرانده و در آینده نزدیک عرضه خواهند شد. «داروسازی تولید دارو» نیز طی دو هفته آینده عرضه خواهد شد. «پتروشیمی غدیر» نیز پذیرش شده اما هنوز در مرحله درج قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.