سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 13, 2013
18:50 دوشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54960

پنج راه برای خنک‌ نگه‌داشتن لپ‌تاپ

 

لپ‌تاپ‌ها به‌طور طبیعی ایجاد گرما می‌کنند و اگر به مدت طولانی و زیاد در این حالت (گرما) بمانند ممکن است خسارت جدی ایجاد کنند و حتی آتش بگیرند.
 
به گزارش ایسنا برخی به علت بی‌تجربه‌گی با علائم هشدار و خطرات پیش‌رو در اثر ایجاد گرما در لپ‌تاپ آشنا نیستند. راه ساده و کم خرج و معقول حفاظت و جلوگیری از آسیب‌های بعدی پایین نگه داشتن درجه گرمای لپ‌تاپ است. این کار کمک خواهد کرد که لپ‌تاپ خنک‌تر و با اطمینان بیشتر کار کند.
 
1- تنظیم برق مصرفی از حداکثر استفاده به حالت تعادل: این تنظیم به سیستم می‌گوید که فقط از برقی که درخواست شده استفاده کند. اگر نیاز دارید که از لپ‌تاپ برای بازی‌ کردن و یا کارهای سخت‌تر استفاده کنید، ترجیحا از سرعت پردازش بالا استفاده کنید. به عبارت دیگر ضروری است که تنظیمات بر روی حداکثر کارایی صورت بگیرد.
 
2- از اسپری‌های حاوی هوای فشرده جهت تمیز‌کردن و برداشتن گرد و خاک در درز‌ها و مجراه‌های لپ‌تاپ استفاده کنید. مشکل با این اسپری‌ها به راحتی حل می‌شود. برای اینکار لپ‌تاپ را خاموش کنید و اسپری را لای درزها و سوراخ‌ها (جهت بیرون راندن گردو خاک) بزنید.
 
3- بر اساس اطلاعات نشریه ارتباطات، از دستگاه‌های خنک‌کننده‌ی موجود لپ‌تاپ که دارای یک فن یا دوفن است، استفاده کنید. بعضی از دستگاه‌های خنک‌کننده‌ی موجود که فن ندارند می‌توانند حتی دمای اطراف لپ‌تاپ را افزایش دهند. بنابراین نیاز به یک دستگاه خنک‌کننده قوی دارید که فن آن کارایی بالایی داشته باشد. اگر تمایل دارید که از یکی از این دستگاه‌ها تهیه و استفاده کنید، تحقیق کنید که کدام بهتر و دارای کارایی بالا هستند.
 
4- در محیط‌هایی از کامپیوتر استفاده کنید که هوای خنک وجود داشته باشد. کامپیوتر‌ها همانند بیشتر مردم هستند که در محیط دارای هوای خنک‌ خیلی بهتر کار می‌کنند. بیشتر اطاق‌های سرور یا مراکز دیتا در دمای 70 درجه یا پایین‌تر کار می‌کنند. بنابراین چه در منزل و چه در محل کار از درجه حرارت ایده‌آل استفاده کنید.
 
5- هر وقت به کامپیوتر نیاز ندارید بهتر است آن را خاموش کنید مخصوصا زمانی که در منزل هم نیستید، زیرا ممکن است پس از مراجعه با لپ‌تاپ آتش گرفته روبه‌رو شوید.
 
درجه حرارت داخلی لپ‌تاپ قدیمی پس از یک ساعت فعالیت 181 درجه فارنهایت برابر با 83 درجه سلسیوس و خیلی بالا و خطرناک است که با استفاده از دستگاه خنک‌کننده لپ‌تاپ به 106 درجه فارنهایت یا 41 درجه سلسیوس می‌رسد، یعنی یک اختلاف 41 درصدی که حرارت اطاق تا 68 درجه پایین می‌آورد.
 
کلام آخر: اگر کماکان با مشکل گرم‌شدن لپ‌تاپ روبه‌رو هستید با فروشنده لپ‌تاپ تماس بگیرید، زیرا ممکن است نشانه‌ای باشد که مثال فن لپ‌تاپ تعویض شود یا برنامه بایوس نیاز به آیدیت شدن داشته باشد و یا چیز دیگری باعث خرابی سیستم شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.