امنیت

فناوری اطلاعات

May 13, 2013
18:50 دوشنبه، 23ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 54961

آیا سارقان با تلفن‌همراه می‌توانند حساب بانکی را خالی کنند؟

 

سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایلام با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در انجام عملیات بانکی با استفاده از موبایل، توصیه کرد کاربران از گذرواژه‌های قوی شامل ارقام، علائم و حروف استفاده کنند.
 
به گزارش ایسنا سرگرد علی عباسی ضمن تاکید بر رعایت نکات ایمنی در انجام عملیات‌های بانکی توسط تلفن‌همراه، گفت: اخیرا بانک‌ها اقدام به تولید و عرضه نرم‌افزارهای مخصوص تلفن‌های همراه کرده‌اند.
 
وی با طرح این سوال که اگر تلفن‌همراه به سرقت رود، آیا سارق می‌تواند از تلفن همراه شما برای خالی‌کردن حساب بانکی استفاده کند؟ گفت: با توجه به اینکه تمایل به استفاده از نرم‌افزارهای بانکداری رشد بسیار سریع داشته، رعایت نکات امنیتی و اقدامات احتیاطی برای پیشگیری از کلاهبرداری بانکی لازم و ضروری است.
 
عباسی با بیان اینکه رعایت نکات بسیار ساده توسط استفاده‌کنندگان از این نرم‌افزارها می‌تواند راه را بر هر گونه سوءاستفاده و سرقت ببندد، گفت: محرمانه نگه‌داشتن گذرواژه‌ها، اطلاعات شخصی و حتی شماره حساب‌های بانکی، یکی از ساده‌ترین راه‌های عدم سرقت است.
 
سرپرست پلیس فتای ایلام با بیان اینکه گذرواژه و شماره رمز عبور شخصی و حتی پاسخ‌های مربوط به سوالات محرمانه نرم‌افزار یا شماره حساب‌های بانکی‌تان را در دستگاه خود ذخیره نکنید، گفت: حتی‌الامکان از گذرواژه‌های قوی که شامل ارقام، علائم و حروف است، استفاده کنید.
 
وی به کاربران توصیه کرد که به پیام‌های متنی‌ای که شماره حساب بانکی‌ را طلب می‌کنند، پاسخ ندهند گفت: بانک شما هرگز با ارسال پیام متنی با شما ارتباط برقرار نخواهد کرد و مطمئن باشید که هر پیام ناخواسته و ناآشنا بدین مضمون به قصد کلاهبرداری از شما ارسال شده است.
 
عباسی با بیان اینکه تلفن‌همراه خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که زمانی دستگاه روشن می‌شود، از کاربر گذرواژه بخواهد، گفت: هیچ‌گاه دستگاه خود را به گونه‌ای تنظیم نکنید که به صورت خودکار با حساب بانکی شما ارتباط برقرار کند.
 
سرپرست پلیس فتای ایلام از مهم‌ترین اقدامات در هنگام انجام عملیات بانکی با استفاده از تلفن‌همراه را نصب نرم‌افزارهای ضدویروس عنوان کرد و گفت: برای تضمین امنیت انتقال پول الکترونیکی، نصب نرم‌افزارهای ضدویروس مفید خواهد بود و استفاده‌کنندگان از این نرم‌افزارها باید ضریب ایمنی دستگاه خود را افزایش دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.