اپراتورها

تلفن همراه

May 16, 2013
14:30 پنجشنبه، 26ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55016

تعداد مشترکان تلفن‌همراه از ساکنان زمین بیشتر می‌شود

"براهیما سانو"(Brahima Sanou) مدیر "دفتر توسعه ارتباطات مخابراتی" مربوط به "سازمان جهانی مخابرات" در گزارش فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان ملل متحد نوشت: «ما هر روز یک گام به فضایی نزدیک‌تر می‌شویم که در آن تعداد مشترکان تلفن‌همراه از تعداد ساکنان کره زمین بیشتر است».
 
به نقل از وب سایت neurope، در این گزارش آمده است که اگر رشد تعداد مشترکان تلفن‌همراه در سراسر جهان به همین صورت افزایش یابد، تا پایان سال 2013 میلادی شاهد آن خواهیم بود که مجموع مشترکان تلفن‌ همراه از تعداد کسانی که روی کره زمین زندگی می‌کنند بیشتر شود. در حال حاضر 7.1 میلیارد نفر روی کره زمین زندگی می‌کنند و در مقابل 6.8 میلیارد مشترک تلفن‌همراه در این کره خاکی وجود دارد.
 
بر اساس گزارش مرکز ITU که به عنوان آژانس ویژه فناوری سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند، بیش از نیمی از مشترکان تلفن‌همراه جهان در منطقه آسیا – پسیفیک به سر می‌برند و این منطقه هم‌اکنون 3.5 میلیارد مشترک تلفن‌همراه را در خود جا داده است. این گزارش همچنین اعلام کرده است که در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن‌همراه در کل جهان 96 درصد،‌ در کشورهای توسعه یافته 128 درصد و در کشورهای درحال توسعه 89 درصد است.
 
در بخش دیگر این گزارش گفته شده است که اروپا بیشترین ضریب نفوذ اینترنت در جهان را دارد و 75 درصد ساکنان این منطقه در اینترنت حضور دارند که پس از آن آمریکا با 61 درصد قرار دارد. در قاره آفریقا 16 درصد مردم به اینترنت دسترسی دارند که این رقم نیمی از درصد ساکنان مناطق آسیا و پسیفیک محسوب می‌شود که به صورت مستمر از اینترنت استفاده می‌کنند.
 
سانو در این خصوص گفت: «انقلاب دنیای موبایلی در کشورهای توسعه یافته باعث شد تا مردم بتوانند ابزارهای ICT مربوط به بخش‌های آموزش، بهداشت، دولت، بانکداری، محیط زیست و تجارت را روی دستگاه الکترونیکی جیبی خود در اختیار داشته باشند».
 
گزارش سازمان ITU اعلام کرده است که بین سال‌های 2009 تا 2013 میلادی ضریب نفوذ اینترنت بین خانواده‌ها سریع‌ترین رشد را در آفریقا داشته است و میانگین رشد سالانه این منطقه برای افزایش دسترسی خانواده‌ها به اینترنت 27 درصد بوده است که پس از آن آسیا – پسیفیک با 15 درصد قرار دارد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.