اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 19, 2013
12:28 یکشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55081

احمدی نژاد: سیم‌کارت 2500 تومان است

 

احمدی‌نژاد گفت: در سال 84 سیم‌کارت در بازار آزاد 1 تا 2 میلیون تومان بود و مخابرات هر سیم‌کارت را 400 هزار تومان می‌فروخت و با ثبت‌نام 3 میلیون تا 4 میلیون سیم‌کارت، دولت 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی جمع کرده بود.
 
به گزارش فارس، سومین جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی در سالن اجلاس سران برگزار شد.
 
محمود احمدی نژاد در این جشنواره اظهار داشت: انسان و حقیقت انسان در یک بستر و با یک عامل شکوفا می‌شود. بستر، ارتباط با دیگران و عامل، معرفت است.
 
وی ادامه داد: نوآوری، ابداع، خلاقیت، ابتکار، عقلانیت و مدیریت در ارتباط با دیگران معنا و مفهوم می‌یابد و انسانی که با هیچ‌کس دیگری ارتباط ندارد، حقیقت انسانی او چگونه شکوفا می‌شود.
 
احمدی‌نژاد ادامه داد: انسانی که هیچ نمی‌داند آیا می‌توان به او گفت انسان. در حالیکه یک قطعه سنگ هم حافظه و اطلاعات دارد.
 
وی تصریح کرد: اگر حافظه یک نفر را پاک کنید بی‌هویت می‌شود. عاملی که به انسانیت انسان معنی می‌بخشد و بستر شکوفایی انسان را مهیا می‌‌کند، معرفت است.
 
وی افزود: هرچه دایره ارتباطات انسان گسترده‌تر، معرفت وی بیشتر و کمال انسان بالاتر خواهد بود. کسی با کمال‌تر است که ارتباط‌اش بیشتر است.
 
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد: ما هنوز اسیر تجهیزات هستیم. من باور دارم که به زودی مردم برای برقراری ارتباط با یکدیگر از مرز تجهیزات عبور خواهند کرد.
 
وی توضیح داد: ظرفیت سلول‌های بدن انسان از ابزاری نظیر کائوچو و مس به کار رفته در تجهیزات بالاتر است. به زودی به جایی خواهیم رسید که اگر انسان از قدرت مغزش استفاده کند بدون هیچ وسیله ارتباطی می‌تواند همزمان با 10 هزار نفر ارتباط برقرار کند. همین الان نیز افرادی در دنیا هستند که این قابلیت را دارند. 
 
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان گفت: هر امکانی که خدا فراهم کرده امکان سوءاستفاده دارد، یک زمانی ویدئو مسئله بود که ببندیم یا نبندیم.
 
وی ادامه داد: من معتقدم که فضای مجازی فضای واقعی است، زیرا وجود دارد. اگر وزارت دفاع یک کشور از یک فناوری سوء‌استفاده کرده و آن را در جهت سلطه بر دیگران به کار برده، به معنای نفی کامل فناوری نیست.
 
رئیس جمهور ادامه داد: بستن یعنی له کردن و گرفتن فرصت شکوفایی انسان‌ها. از منظر پیامبران و ادیان الهی انسانی ممتاز است که ضمن آگاهی از همه نظریات، توحید را انتخاب می‌‌کند.
 
وی گفت: ممکن است از انرژی اتمی، فضای ارتباطات، سینما و تکنولوژی سوء استفاده شود، اما نباید اصل این مبحث را کنار گذاشت.
 
احمدی نژاد گفت: انسان باید بر دانش روز احاطه داشته باشد،باید بتوانیم علاوه بر کره زمین با آسمان و کرات دیگر ارتباط برقرار کنیم که به مرز انسانیتی که خداوند برای انسان مقرر کرده برسیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان گفت: باید در تکنولوژی و فناوری بومی کار کنیم، اما نمی‌خواهم بگویم که ارتباط را قطع کنیم و هیچ چیزی‌ وارد نکنیم. اما اگر خودمان می‌توانیم بسازیم.
 
وی ادامه داد: ایران هزاران سال پرچمدار علم و صنعت بوده است، در یک دوره‌ای سرکوب شد اما دوباره می‌توانیم جهش کنیم، اکنون می‌توانیم ماهواره در فضا قرار دهیم، موجود زنده به فضا بفرستیم، در علوم نانوتکنولوژی، بیوتکنولوژی و انرژی هسته‌ای حرف برای گفتن داشته باشیم.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: روزانه 5 هزار تا 5 هزار و 500 نفر از طریق سامانه ارتباط دولت و مردم با ما ارتباط برقرار می‌کنند و تاکنون 38 میلیون ارتباط، شامل 28 میلیون نامه از مردم دریافت کرده‌ایم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص شعار امسال روز جهانی مخابرات «ICT  و ایمنی جاده‌ها» گفت: طی 6 تا 7 سال اخیر امید به زندگی در کشور بیش از 2 سال زیاد شده که به دلیل گسترش بهدشت، دانش و رفاهیات مردم بوده است.
 
وی افزود: باید به جایی برسیم که انسان در هر جا و در هر لحظه هر چیز که نیاز داشت برایش مهیا شود و این امر نیازمند شبکه حمل و نقل و جابه‌جایی سریع است و در این جا مفهوم ایمنی جاده‌ها مطح می‌شود.
 
وی ادامه داد: علاوه بر لزوم تعریض جاده‌ها، بهبود جاده‌ها و بهبود ماشین‌ها، عنصر نظارت الکترونیکی تعیین کننده است.
 
وی ادامه داد: در سال 84 با وجود 6 میلیون خودرو سالانه 27 هزار نفر در جاده‌ها کشته می‌شدند که در اواخر سال گذشته با حدود 18 میلیون خودرو (3 برابر شدن خودروها) تعداد کشته‌ها به زیر 20 هزار نفر رسید که این نرخ باید به صفر برسد.
 
وی متذکر شد: مطالعات نشان می‌دهد راننده‌ها اگر بدانند در حال کنترل هستند، رفتار خود را کنترل می‌کنند.
 
احمدی‌نژاد در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: امروز شیاطین دنبال مأیوس کردن ملت‌ها هستند و پاسخگویی صحیح در مقیاس وسیع می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کرده و قلب واقعیت را با مفاهیم درست جابه جا کند.
 
وی گفت: یکی از رسانه‌ها نوشته بود که در دولت نهم و دهم هیچ سدی ساخته نشد،در حالی که طی این سال ها 20 میلیارد مترمکعب به حجم آب کشور افزوده شده و در این دولت ما 70 سد افتتاح کردیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دولت در تحریم‌ها بیکار نمی‌نشیند. علیه دشمن راهکارها و تدابیری دارد که برخی را نمی‌توان گفت. اما مشکلات در همه کشورها وجود دارد هیچ کشوری نیست که بگوید ما مشکلی نداریم. پیشرفت های عظیم کشور باید اطلاع‌رسانی شود.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌ در سال 84 مخابرات هر سیم‌کارت را 400 هزار تومان می‌فروخت. 3 میلیون تا 4 میلیون سیم‌کارت ثبت‌نام می‌کرد و دولت 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی جمع کرده بود.
 
وی ادامه داد: در آن زمان هر خط موبایل در بازار آزاد یک میلیون تومان و برخی شماره‌ها 2 میلیون تومان فروخته می‌شد.
 
وی ادامه داد: الان سیم‌کارت تقریبا مجانی است. 2500 تومان پول سیم‌کارت و 2500 اعتبار شارژ است و با 5 دقیقه صحبت 55 دقیقه هم مجانی داده می‌شود.
 
امروز ضریب نفوذ موبایل در کشور بیش از 100 درصد است و روزانه 750 میلیون پیامک رد و بدل می‌شود.
 
وی گفت: در گذشته مردم چند سال برای دریافت یک خط تلفن ثابت منتظر می‌مانند اکنون دیگر این چنین نیست، البته شبکه ارتباطی کشور باید به همین نحو باشد که البته برخی با کوته فکری دخالت هایی دارند که نباید به آن توجه کرد.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هم‌اکنون برخی کشورها ماهواره‌هایشان را از مدار GEO (با 3 ماهواره) به مدار LEO (با 24 ماهواره) منتقل می‌کنند و تلفن‌های دستی به آنها متصل خواهد شد.
 
وی ادامه داد: ما باید خودمان را به یک پله جلوتر از آن برسانیم و الا موجودیت، فرهنگ و امنیت ما تحت فشار قرار می‌گیرد.
 
وی گفت: ملت ایران در این مقطع تاریخی مأموریت خود را به خوبی انجام خواهند داد و در سرزمین ایران یک الگوی پیشرفت برپا خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.