اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 19, 2013
12:30 یکشنبه، 29ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55082

وزیر ارتباطات ایران فکر می‌کند مخابرات درآمدزا نیست!

وزیر ارتباطات گفت: برای عملی کردن وعده کاهش تعرفه‌ها، یکسان شدن نرخ اپراتورهای تلفن‌همراه و هم‌کدی در استان‌ها را انجام داده‌ایم که در نتیجه آن هزینه مکالمه موبایل و هزینه مکالمه ثابت داخل استانی کاهش یافته است.

 
به گزارش فارس محمدحسن نامی در حاشیه برگزاری جشنواره فاوا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال عملی شدن وعده کاهش تعرفه‌ها اظهار داشت: در رابطه با وعده کاهش تعرفه‌ها، یکسان شدن نرخ اپراتورهای تلفن‌همراه و هم‌کدی در استان‌ها را انجام داده‌ایم.
 
وی همچنین گفت: هم‌کدی در استان‌ها حدود 3 تا 4 ماه زمان خواهد برد و در خصوص تامین هزینه‌های اجرای این طرح قرار شده بخشی را ما کمک کنیم، زیرا شرکت مخابرات ایران درآمدزا نیست. درآمد مخابرات از محل همراه اول است. برای مثال هزینه ثبت‌نام یک خط تلفن ثابت 50 هزار تومان است، اما قیمت تمام شده این خط برای مخابرات 450 تا 500 هزار تومان است.
 
وی گفت: فعلا مردم هزینه‌ای بابت هم‌کدی نمی‌پردازند.
 
نامی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص هزینه‌کرد درآمدهای حوزه ارتباطات در بخش‌های غیر از ارتباطات گفت: در دنیا مرسوم است که درآمدهایی که از ICT حاصل می‌شود مستقیم در زیرساخت هزینه می‌شود،اما تصمیم دولت و مجلس این چنین بوده اما مقرر شده امسال 25 درصد از این درآمدها را در زیرساخت‌ هزینه کنیم.
 
نامی همچنین درباره راه‌اندازی گوگل ارث اسلامی گفت: راه‌اندازی سایتی شبیه سایت گوگل با 2500 ترابایت ظرفیت به 250 هزار نفر نیاز دارد.
 
وی ادامه داد: اقدامات مربوط به گوگل ارث اسلامی آغاز شده و برای ایجاد چنین سایتی که در آخر به 100 تا 200 ترابایت ظرفیت خواهد رسید، نیاز به 7 تا 8 هزار نفر است و کار آسانی نیست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.