رگولاتوری

May 20, 2013
14:49 دوشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55128

وزارت ارتباطات طی اطلاعیه ای رسمی توضیح داد: اخبار منتشر شده در مورد درگیری با نیروهای پژوهشگاه فضای مجازی واقعیت ندارد

 

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار اطلاعیه ای با عنوان جالب "بازگشت پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به خانه خود، فقط همین" بر روی وبسایت رسمی وزارت ارتباطات، در خصوص اخبار منتشر شده در مورد حادثه روز گذشته در پژوهشگاه فضای مجازی توضیح داد که در ادامه عینا می آید:
 
به دنبال تصمیم مسوولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر اجرای مصوبه شورای عالی اداری، اخباری در رسانه ها منعکس شد که محتوای آن نشان دهنده سوء برداشت از اقدام های در دست اجرا (اقدام عمدی در القای غلط از فعالیت های در حال انجام) و انحراف خبری در خصوص اطلاع رسانی درباره این موضوع بوده است.
بر همین اساس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی به شرح ذیل ارائه می کند.
1.       پیش از این نامه ای منتشر شده بود که طی آن رییس جمهور محترم مصوبه جلسه ۱۱ آذرماه 1391 شورای عالی اداری را جهت اجرا، ابلاغ کرده بود، از آنجایی که این مصوبه دارای اشکالات و ایرادات قانونی بوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجلس محترم نیز به دنبال رفع این ابهامات و اشکالات قانونی بود، با بررسی های بعمل آمده از سوی شورای عالی اداری، مصوبه دوم در جهت رفع ابهامات صادر و ابلاغ شد.
 
در این مصوبه آمده است، موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت ICT با تغییر نام به عنوان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت وابسته به وزارت ارتباطات اداره خواهد شد.
   همچنین بر اساس این تصویب نامه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است که یک واحد پژوهشی درقالب پژوهشکده و یا مرکز به منظور پشتیبانی علمی شورای عالی فضای مجازی با رعایت قانون ایجاد کند به نحوی که مدیر پژوهشکده یا مرکز یاد شده توسط شورای عالی فضای مجازی تعیین و منصوب شود.
 رونوشت این مصوبه که روز قبل به دکتر محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شده به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست جمهوری، دفتر ریاست مجلس، دفتر ریاست قوه قضائیه، تمامی وزارتخانه ها وسازمان های دولتی، استانداری های سراسر کشور، دفتر هیات دولت، دفتر بازرسی رئیس جمهور، دفتر ریاست دیوان عدالت اداری، کمیسیون امور اجتماعی مجلس، اداره کل حقوقی ریاست جمهوری، اداره کل قوانین و مقررات کشوری، روزنامه رسمی، دفتر هماهنگی های ویژه رئیس جمهور، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، دیوان محاسبات و نیز سازمان بازرسی کشور ارسال شده است.
 
2.       در همین راستا، نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح دیروز با در دست داشتن مصوبه شورای عالی اداری و حکم وزارت ارتباطات ، به منظور اجرای مصوبه مذکور خواستار تحویل ساختمان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از رئیس مرکز فضای مجازی شدند ، اما متاسفانه ایشان از این حکم تبعیت نکردند.
 
 این در حالی است که رئیس مرکز فضای مجازی در جلسه صبح دیروز خود با وزارت ارتباطات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح کرده بود که در این زمینه ابهاماتی دارد که با برطرف شدن آنها نسبت به بازگشت پژوهشگاه اقدام خواهد کرد.
 
3.       اما در این میان شایعاتی در خصوص درگیری و ممانعت از کار کارمندان مطرح شده بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به این وسیله اعلام میدارد که این قبیل شایعات از اساس ، واقعیت نداشته و نمایندگان این وزارتخانه صبح دیروز بدون هیچگونه درگیری وارد این ساختمان شدند.
 
4.       ورود نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اطلاع و هماهنگی قبلی با مسئولان شورای عالی فضای مجازی صورت گرفته است.
 
5.       وزارت ارتباطات آمادگی دارد تا در راستای توسعه فضای مجازی و در قالب قوانین و مقرارت و آنچه در مصوبه اخیر شورای عالی اداری آمده، همکاری لازم را با مرکز ملی فضای مجازی داشته باشد.
 
به هر حال به این وسیله اعلام میدارد که وزارت ارتباطات به عنوان یک نهاد حاکمیتی، توسعه ICT و فضای مجازی را وظیفه خود می داند و بدون توجه به برخی جوسازی های غیرواقع که بعضا با انگیزه سیاسی مطرح و به خوراک و بازیچه ای برای رسانه های بیگانه و مخالف کشور بدل می شود، همانند گذشته تمامی تلاش خود را برای تحقق اهداف پیش بینی شده بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، رییس جمهور محترم و اسناد بالا دستی با توسعه تحقیقات و زیرساختهای مورد نیاز  در این بخش دنبال خواهد کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.