اپراتورها

تلفن همراه

May 20, 2013
17:58 دوشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55129

مدیرعامل مخابرات خراسان: همراه اول به 3G مجهز می‌شوند

 

شهرآبادی: قدس ویژه خراسان – تا اواخر شهریورماه سیستم جدید شرکت مخابرات برای تلفن‌های همراه اول راه‌اندازی می‌شود و امکانات این سیستم به مثابه تلفن‌های رایتل خواهد بود و حتی سرعت اینترنت آن بسیار بالاتر است.
 
ملک جعفریان، مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با تشریح اقداما2ت این شرکت در جهت به روزرسانی سیستم‌های مخابراتی در استان گفت: هم اکنون در سطح استان بیش از 2 میلیون و 320 هزار تلفن ثابت نصب و راه‌اندازی شده که ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان 34 به 100 است که در ازای 100 نفر 34 نفر از امکانات تلفن ثابت بهره‌مند می‌باشند.
وی تصریح کرد: هم اکنون تعداد شماره‌های تلفن همراه در استان 3 میلیون و 75 هزار شماره است که ضریب نفوذ تلفن همراه به ازای 100 نفر عدد 60 می‌باشد که در مجموع به ازای هر 100 نفر در استان 94 نفر از امکانات و خدمات تلفن همراه و ثابت بهره‌مند می‌شوند.
وی تعداد دفاتر ICT در روستاهای استان را 860 دفتر عنوان کرد و گفت: تمام این دفاتر به سیستم‌های فناوری اطلاعات مجهز شده‌اند و در جهت توسعه روستاهای هوشمند نیز کارهای فراوانی اجرا و یا در حال انجام است.
ملک جعفریان با اشاره به اینکه 4 هزار روستا دارای ارتباط تلفنی و یا تک کاناله هستند، اظهار داشت: هم اکنون تعداد مشترکان ADSI در استان نیز به 270 هزار نفر می‌رسد.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی در ادامه از راه‌اندازی سیستم پیامک تلفن‌های ثابت تا اواخر خرداد ماه در استان خبر داد و تصریح کرد: تجهیزات سیستم G4 که پیشرفته‌ترین سیستم مخابراتی است بزودی در اختیار مشترکان قرار می‌گیرد.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشعشعات و امواج آنتن‌های BTS برای سلامت افراد ضرر دارد، خاطرنشان کرد: آنتن‌های نصب شده در سطح شهر متناسب و همطراز با تکنولوژی‌های روز مخابراتی کشورهای اروپایی و آمریکاست و دارای استانداردهای لازم است که در این زمینه و برای نصب این آنتن‌ها مجوزهای لازم از سازمانهای مربوط مانند سازمان تنظیم مقررات رادیویی، سازمان انرژی اتمی، بهداشت و دستگاه‌های مرتبط اخذ شده است.
وی با اشاره به اینکه این سازمانها و دستگاه‌ها، بی‌ضرر بودن آنتن‌های مخابراتی تلفن همراه را تأیید کرده‌اند، اظهار داشت: تمام دلایلی که از سوی برخی دستگاه‌ها و افراد در مورد ضرر داشتن آنتن‌های BTS عنوان می‌شود، واهی است و اینگونه فضاسازی‌ها تاکنون موجب اخلال در روند کار مخابرات و حتی توقف کار شده است و برخی نهادها حتی در برخی مواقع اجازه نصب و راه‌اندازی آنتن‌های جدید را نمی‌دهند که این مسأله ما را با مشکلات متعددی مواجه کرده است.
وی افزود: تشعشع BTS یک میدان مغناطیسی با امواج بسته است که امواج و مشکلات آن نیز بسیار کاهش یافته است.
وی گوشی‌های چینی را در بحث اختلال امواج مؤثر دانست و گفت: به دلیل سهل انگاری در ساخت این نوع گوشی‌ها و عدم رعایت استانداردها این گوشی‌ها ضررهایی را برای کاربران دارد و گوشی‌های مذکور از نظر ما فاقد استاندارد هستند.
وی در پاسخ به اینکه آیا دکل‌های مخابراتی مؤسسات مالی و اعتباری و بانکها با مجوز مخابرات است نیز گفت: برای نصب این تجهیزات بانکها از مخابرات مجوز نمی‌گیرند و متولی این مسأله مخابرات نیست و بانکها مجوز خود را باید از جای دیگر دریافت کنند.
ملک جعفریان همچنین در پاسخ به پرسش قدس مبنی بر نارضایتی شهروندان و زائران از سیستم تلفن 118 مشهد گفت: ما قبول داریم که سیستم 118 ما با مشکلاتی در زمان پاسخگویی روبه روست که این مسأله نیز طبیعی است.
وی با بیان اینکه در جذب نیرو نیز محدودیتهایی وجود دارد، افزود: حجم بالای تقاضاها از این سیستم ایجاب می‌کند که سرویس‌های متنوعی را در کنار این سیستم راه‌اندازی و اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: هم اکنون 95 درصد تقاضاها از سیستم نیاز شغلی است و ما به دنبال این هستیم تا با دسته‌بندی مشاغل و حرفه‌های مختلف و جمع کردن اطلاعات آنها در CD یا کتابچه به توزیع آن اقدام نماییم و یا با تجهیزات امکانات نرم افزاری و اینترنتی پاسخگوی نیاز متقاضیان باشیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت کند بودن سرعت اینترنت در استان نیز گفت: کند بودن اینترنت مسأله‌ای کشوری است و به عنوان مثال این مشکل چندی پیش در کشورهایی ماندن ترکمنستان و ارمنستان نیز به وجود آمد، از این رو دلیل اخلال در کار شبکه اینترنت شاید به دلایل سخت افزاری و اشکال در سیستم فنی هم باشد.
وی اخلال و کندی اینترنت به دلیل نزدیک شدن به ایام انتخابات را نیز رد کرد و گفت: بحث کند بودن اینترنت ربطی به انتخابات ندارد.
وی در پایان از ارایه هفت سرویس متنوع مخابراتی و 12 سرویس ADSL به متقاضیان و مشترکین استان خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.