اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

May 20, 2013
18:45 دوشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55132

رگولاتوری: به ازای هر ایرانی دو سیم کارت در کشور وجود دارد

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، گفت: در حال حاضر 113 میلیون و 600 هزار سیم کارت در کشور وجود دارد که می توان گفت به ازای هر ایرانی 2 سیم کارت تلفن همراه در کشور وجود دارد.
 
به گزارش ایسنا منطقه کرمانشاه، مهندس شهریار بهنیا در همایش ارتباطات و فناوری اطلاعات که امروز(دوشنبه 30 اردیبهشت) در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ارتباطات مفهوم بسیار بزرگ، وسیع و کهنی دارد و انسان از همان ابتدای خلقت با ارتباطات همراه بوده است.
 
وی ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین کاربردهای ارتباطات در جهت تعالی و پیشرفت جامعه بشری است، به گونه‌ای که دامنه، حجم و تجهیزات ارتباطات مشخص کننده پیشرفت هر جامعه‌ای است.
 
بهنیا تصریح کرد: امروزه ICT وارد تمامی مقوله های زندگی بشر حتی امنیت شده به گونه ای که با نصب یک دوربین می توان یک خیابان را کنترل کرد و از بروز جنایت های بسیاری جلوگیری کرد.
 
وی با بیان اینکه ICT زیربنای توسعه پایدار در هر جامعه‌ای است، گفت: تا همین چند سال پیش قیمت هر خط موبایل با قیمت خودروی روز کشور برابری می کرد ولی الان حدود 113 میلیون و 600 هزار سیم کارت تلفن همراه در کشور وجود دارد که به ازای هر نفر تقریبا دو سیم کارت می‌شود.
 
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه، افزود: در حال حاضر بیش از 850 هزار دانشجو در رشته‌های برق و مخابرات در کشور داریم که چیزی حدود 17 درصد جمعیت دانشجویان کشور را شامل می شود.
 
بهنیا با بیان اینکه وضعیت ارتباطی کشور مطلوب است، تصریح کرد: 140 هزار کیلومتر فیبر نوری در کشور وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: در وزارت ارتباطات بخش دولتی و بخش خصوصی دست به دست هم داده و همکاری خوبی با یکدیگر دارند به گونه‌ای که 50 شرکت زیر مجموعه در این وزارتخانه فعال است.
 
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان کرمانشاه، افزود: در بخش خصوصی شرکت مخابرات ایران را داریم که بزرگترین شرکت خصوصی خاورمیانه است.
 
وی تصریح کرد: شرکت رایتل که نسل سوم سیم کارت‌های تلفن همراه است، در استان کرمانشاه به خوبی خدمات ارائه می‌دهد و کرمانشاه جزء معدود استان‌های کشور است که پوشش کامل رایتل را ارائه می‌دهد.
 
بهنیا در پایان اظهار داشت: به زودی پژوهشکده ICT را در استان کرمانشاه راه اندازی خواهیم کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.