رگولاتوری

May 20, 2013
20:56 دوشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1392
کد خبر: 55140

تحلیل یک حقوقدان: مصوبه جدید شورایعالی اداری مغایر قانون مدیریت خدمات کشوری است

 رضا پرویزی – وکیل پایه یک دادگستری : شورای عالی اداری بر اساس ماده 114 قانون مدیریت خدمات کشوری " به‌منظور ایجاد تحول در نظام اداری کشور در ابعاد، نقش و اندازه دولت‌، ساختار تشکیلاتی و نظامهای استخدامی‌، مدیریت منابع انسانی‌، روشهای انجام کار و فناوری اداری و ارتقاء و حفظ کرامت مردم و نیل به نظام اداری و مدیریتی کارا، بهره‌ور و ارزش افزا، پاسخگو، شفاف و عاری از فساد و تبعیض‌، اثربخش‌، نتیجه‌گرا و مردم‌سالار" تشکیل گردیده و در ماده 115 قانون مذکور وظایف و اختیارات شورای مذکور ذکر شده است .
در بند 1 ماده 115 آمده است "اصلاح ساختار تشکیلات دستگاههای اجرائی به استثناء دستگاههایی که احکام آنها در قانون اساسی آمده ویا به امر امام خمینی‌‌‌(ره) و مقام معظم رهبری تأسیس شده است."

از سوی دیگر، شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی بر اساس حکم ابلاغی مورخ 17 اسفند مقام معظم رهبری ایجاد شده است.  
موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات آن زمانی که زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رفت، مشمول بخش اول در بند 1 ماده 115 قانون مدیریت خدمات کشوری بود و بر همان اساس شورای عالی اداری این حق را داشت که درباره آن تعیین تکلیف نماید و همین کار را نیز انجام داد و طی مصوبه شماره  4026/91/206 مورخ 9/10/1391 موسسه مذکور را از دولت منتزع و به شوراع عالی فضای مجازی که بر اساس حکم مقام معظم رهبری تشکیل گردیده و نهادی خارج از حیطه دولت محسوب میشود، ملحق نمود.

با این وصف موسسه مذکور از شمول قسمت اول بند 1 ماده 115 خارج و در زمره  قسمت آخر همان بند قرار گرفت و شورای عالی اداری حق تصمیم گیری مجدد در خصوص آن را نخواهد داشت.

بنابراین مصوبه جلسه 159 شورای عالی اداری به تاریخ 25/2/1392 مبنی بر اصلاح مصوبه پیشین و جدا ساختن آن از شورای عالی فضای مجازی و الحاق مجدد به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مغایر با قسمت آخر بند 1 ماده 115 قانون مدیریت خدمات کشوری است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.