تلفن همراه

فناوری

گوشی

May 24, 2013
16:11 جمعه، 3ام خردادماه 1392
کد خبر: 55221

افزایش اعتماد به تشخیص بیماری‌های پوستی از طریق تلفن‌همراه

 

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید در کشور سوئد نشان داد تشخیص امراض پوست از راه دور به روش‌های مختلف، از جمله استفاده از ابزار ویژه گوشی هوشمند آیفون یا دستگاه‌های الکترونیکی تشخیص بیماری‌های پوست می‌تواند به اندازه مشاوره حضوری با متخصص پوست مفید باشد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این تحقیق در بیمارستان دانشگاه Sahlgrenska در کشور سوئد انجام شد و نتایج حاصل از آن در نشریه "علوم عملی و مفهومی پوست" به چاپ رسید. دکتر "الکساندر بورو"( Alexander Borve) که مدیریت این تحقیق را برعهده داشت، ابزاری را با نام iDoc24 تولید کرد که در این مطالعه مورد استفاده قرار گرفت.
 
در این مطالعه سعی شد آن دسته از بیمارانی که برای نخستین بار به صورت چهره به‌ چهره به مشاور پوست مراجعه کرده‌اند، با گوشی هوشمند آیفون یا دستگاه Handyscope مخصوص تشخیص امراض پوست، از بخش از پوست که دچار مشکل شده است تصویربرداری کنند. سپس این تصاویر به دو گروه مختلف از مشاوران پوست منتقل شدند و تشخیص بیماری آن‌ها در مقایسه با زمانی که به صورت چهره به چهره به پزشک مراجعه کرده بودند مقایسه شد.
 
در پایان این بررسی مشخص شد زمانی که فرد به صورت حضوری به مشاور پوست مراجعه می‌کند، از 69 ضایعه پوستی 46 مورد در او شناسایی می‌شود که به عبارت دیگر 60.9 درصد اختلال‌های پوستی او از این طریق شناسایی می‌شوند.
 
اما زمانی که وی به صورت الکترونیکی تصاویر خود را تهیه و به پزشک مربوطه ارسال می‌کند، 35 ضایعه پوستی معادل 50.7 درصد در وی شناسایی می شوند. این نتایج موجب شده است تا پزشکان استفاده از ابزارهای الکترونیکی را برای تشخیص امراض پوستی از راه دور مناسب بدانند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.