تلفن همراه

فناوری

گوشی

لبه تکنولوژی

May 24, 2013
16:11 جمعه، 3ام خردادماه 1392
کد خبر: 55223

شارژ ۲۰ثانیه‌ای باتری تلفن‌های همراه ممکن شد

 

یک نوجوان کالیفرنیایی اختراعی کرده که صنعت جهانی الکترونیک را متعجب کرده است و با محصول جدید خود این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان باتری تلفن‌های همراه را ظرف 20 ثانیه شارژ کرد.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "ایشا خار"(Esha Khare) به واسطه اختراع خود توانست این هفته جایزه 50 هزار دلاری را در "نمایشگاه بین‌المللی مهندسی و علوم اینتل" دریافت کند.
 
این نوجوان 18 ساله که برای ساخت و ارتقا موارد مورد نیاز خود از نانوشیمی استفاده کرد و توانست از این محصول برای تامین انرژی نمایشگرهای LED استفاده کند.
 
او طی مصاحبه‌ای توضیح داد: «این باتری انعطاف‌پذیر است و بنابراین شما می‌توانید از آن برای نمایشگرهای قابل انعطاف و لباس‌ها استفاده کنید. این محصول نسبت به باتری‌های امروزی ابزارها و مزایای متفاوتی را در خود جا داده است».
 
او توضیح داد که هدفش از ساخت این محصول حذف زمان بسیار زیادی بوده است که هر بار باید به شارژ تلفن‌همراه اختصاص داد. این باتری فوق پرظرفیت به گونه‌ای ساخته شده است که 10 هزار بار می‌توان از آن برای شارژ کردن تلفن همراه استفاده کرد که این رقم 10 برابر از عمر باتری‌های کنونی تلفن همراه بیشتر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.