اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن سیار

فناوری اطلاعات

لبه تکنولوژی

مخابرات فضایی

May 26, 2013
12:01 یکشنبه، 5ام خردادماه 1392
کد خبر: 55248

برنامه گوگل برای گسترش اینترنت از طریق فرکانس تلویزیونی، بالن و ماهواره

 

دسترسی به اینترنت یک عامل اصلی در کمک به فقرا برای خروج از دایره فقر است، گوگل استفاده از فراکانس های تلویزیونی، بالن و ماهواره ها برای انتقال اینترنت را بررسی می کند.
 
گوگل تلاش می کند برای مناطق فقیر جهان اینترنت فراهم کند. 
 
به گزارش عصر ایران ، شرکت آمریکایی گوگل برای ایجاد و گسترش اینترنت بی سیم در جنوب شرق آسیا و مناطق جنوبی صحرای بزرگ در آفریقا تلاش می کند. 
 
با این اقدام  دسترسی یک میلیارد نفر دیگر به شبکه اینترنت آسان می شود. 
 
روزنامه وال استریت ژورنال در این باره نوشت:  گوگل با شرکت های مخابراتی کشورها برای توسعه شبکه های بی سیم اینترنت در خارج از شهرها همکاری خواهد کرد؛ مناطقی که دارای خطوط اینترنت با سیم نیستند. 
 
این اقدامات باعث می شود گوگل کاربران بیشتری پیدا کند و در نتیجه درآمدهای این شرکت از جمله درآمدهای تبلیغاتی اش افزایش یابد. 
 
شرکت گوگل همچنین برای تولید گوشی های موبایل دارای سیستم عامل اندروید (گوشی های موبایل هوشمند) با قیمت ارزان تلاش می کند تا بتوان با استفاده از این گوشی ها به اینترنت بی سیم متصل شد. 
 
گوگل در همین راستا آزمایش هایی در کنیا و آفریقای جنوبی انجام داده و هم اکنون نیز مذاکراتی را با دولت های مختلف انجام می دهد تا مجوزهای لازم برای بکارگیری پخش فراکانس های تلویزیونی در انتقال اینترنت بی سیم دریافت کند.
 
دراین گزارش آمده است: گوگل استفاده از بالن ها و فناورهای ماهواره ای برای ایجاد شبکه های اینترنت بی سیم در مناطق وسیع و گسترده را نیز بررسی می کند.  
 
دسترسی به اینترنت یک عامل اصلی در کمک به فقرا برای خروج از دایره فقر است.
آمارها نشان می دهد هم اکنون از جمعیت 7 میلیارد نفری جهان، 2.5 میلیارد نفر از اینترنت استفاده می کنند. 
 
شرکت گوگل دارای قوی ترین موتور سرچ در اینترنت در جهان است که در سال 1998 فعالیت خود را از کالیفرنیا آمریکا آغاز کرد.
درآمد این شرکت در سال 2011 میلادی، 38 میلیارد دلار که 11.5 میلیارد دلار آن، سود خالص بود.
 
دارایی کل این شرکت نیز 72.5 میلیارد اعلام شده است.
هم اکنون سایت اصلی گوگل، یکی از سه سایت پربازدید جهان است و یوتوب، سیستم‌عامل گوگل کروم، گوگل ارث، گوشی های نکسوس اس، جی‌میل و گوگل ترنسلیت از جمله تولیدات گوگل هستند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.