اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

May 27, 2013
0:03 دوشنبه، 6ام خردادماه 1392
کد خبر: 55258

افتتاح سه پروژه عظیم زیرساخت با حضور ‌احمدی نژاد

 

امروز با حضور محمود احمدی‌‌نژاد سه پروژه زیرساختی کشور شامل پروژه بزرگراه ارتباطی ایران ـ اروپا EPEG، پروژه 5000 کیلومتر شبکه فیبر نوری و افزایش سوئیچ VOIP بین‌الملل به 4 برابر افتتاح شد.
 
به گزارش فارس امروز 3 پروژه ملی شرکت ارتباطات زیرساخت با حضور محمود احمدی‌نژاد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی شرکت زیرساخت افتتاح شد.
 
اگرچه مدیران وزارت ارتباطات و شرکت زیرساخت در نظر داشتند این سه پروژه به دست احمدی‌نژاد افتتاح شود اما احمدی‌نژاد در افتتاح پروژه اول به گفته خودش «کسی بیشتر در این پروژه زحمت کشیده» و در پروژه دوم خسروی مدیرعامل شرکت زیرساخت را برای کلیک افتتاح دعوت کرد.
 
این پروژه‌ها به شرح زیر است:
 
*پروژه بزرگراه ارتباطی ایران ـ اروپا EPEG
 
این پروژه به طول 8000 کیلومتر از فرانکفورت آلمان آغاز و با عبور از چند کشور اروپایی، روسیه و پس از گذر از ایران از بندر جاسک به بندر باراکای عمان متصل می‌شود.
 
کنسرسیوم EPEG شامل شرکت‌های روس تلکام، Cable & Wireless انگلیس، شرکت ارتباطات زیرساخت و عمان تل است و جایگزین مطمئنی برای ترانزیت ارتباطات از اروپا به آسیا خواهد بود.
 
این مهم باعث تبدیل ایران به هاب منطقه می‌شود و از این پس نقش کلیدی در ارتباطات بین‌الملل خواهد داشت. از مزیت‌های دیگر این پروژه اشتغال‌زایی و درآمدزایی آن است.
 
*پروژه 5000 کیلومتر شبکه فیبرنوری
 
شرکت ارتباطات زیرساخت تنها متولی اجرای شبکه‌های فیبر نوری در سطح کشور برای برقراری ارتباطات ملی و بین‌المللی است.
 
در این راستا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 1391 شبکه فیبر نوری زیرساخت کشور به میزان 5000 کیلومتر توسعه یافت و وسعت آن به بیش از 53000 کیلومتر رسید.
 
امکان‌سنجی، تهیه طرح و نقشه‌های اجرایی و نظارت بر آن تماماً با سعی و تلاش کارشناسان شرکت ارتباطات زیرساخت و با به کارگیری جدیدترین فناوری‌های روز و استفاده از توان تولید داخلی در سال حمایت از کار و سرمایه ایرانی انجام شده است.
 
*افزایش 4 برابری سوئیچ VOIP بین‌الملل
 
شرکت ارتباطات زیرساخت با توجه به وظایف محوله از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها تأمین‌کننده ارتباطات در سطح بین‌المللی برای شبکه‌های ثابت، سیار و رومینگ بین‌الملل کشور است.
 
با توجه به فراگیر شدن و رشد روزافزون ارتباطات صادره VOIP بین‌الملل کشور ایجاد سامانه‌ای برای کنترل و مدیریت در این ارتباطات ضروری است.
 
در حال حاضر شرکت ارتباطات زیرساخت، ارتباطات بین‌الملل کشور را از طریق مراکز سوئیچ بین‌الملل موجود که مبتنی بر فناوری مداری است، تأمین می‌کند. با اجرای این پروژه سامانه‌ای برای ترانزیت بخش قابل‌توجهی از مکالمات تلفنی با استفاده از فناوری VOIP تولید و از طریق بستر اینترنت حمل می‌شود.
 
به همین منظور مطالعه و بررسی علمی کارشناسان خبره شرکت ارتباطات زیرساخت به ثمر نشست و سوئیچ VOIP با ظرفیت 2500 تماس به طور همزمان در سال 1378 در ساختمان مجتمع مخابراتی انقلاب اسلامی در سالن ISC2 نصب و راه‌اندازی شد و اکنون ظرفیت آن به 4 برابر ارتقا یافته است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.