اپراتورها

تلفن همراه

May 27, 2013
0:05 دوشنبه، 6ام خردادماه 1392
کد خبر: 55260

شرکت های متولی خصوصی ملزم به بیمه کارگزاران مخابرات روستایی شدند

 

وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی ملزم به رفع مشکلات اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۱ مرتبط با کارگزاران مخابرات روستایی هستند.
 
نمایندگان مجلس مقرر کردند که وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی ملزم به رفع مشکلات اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۱ مرتبط با کارگزاران مخابرات روستایی بوده و شرکت متولی متعهد به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار هستند.
 
به گزارش ایلنا نمایندگان در جریان بررسی بخش هزینه ای بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور با بند ۶۲ این لایحه موافقت کردند.
 
لازم به ذکر است که براساس پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن بخشی از این بند حذف و عبارت دیگری جایگزین آن شد.
 
پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن جایگزینی عبارت " وزارتخانه های ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اقتصاد و امور دارایی ملزم به رفع مشکلات اجرای قانون بودجه سال ۱۳۹۱ مرتبط با کارگزاران مخابرات روستایی بوده و شرکت متولی متعهد به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران، پیمانکاران و کارگزاران روستایی طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار می باشند" به جای عبارت " وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است نسبت به استمرار بیمه و قرارداد مستقیم با کارگران(پیمانکاران و کارگزاران مخابرات روستایی) طبق شرایط و ضوابط مقرر در قانون کار اقدام لازم معمول نماید" بود.
 
مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با پیشنهاد مطرح شده گفت: با واگذاری تعهدات شرکت خصوصی مخابرات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دولت کشور گران اداره می شود و بدنه دولت از جیب مردم افزایش می یابد. این در حالی است که شرکت مخابرات باید براساس قانون مفاد مقررات را اجرا و نیروهای خود را تا ۵ سال بیمه کند.
 
سید موسی غضنفرآبادی در موافقت با پیشنهاد کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: مشکل کارگزاران مخابرات روستایی چند سالی است که تداوم دارد و برخلاف اینکه بخش خصوصی نباید تا ۵ سال نیروها را اخراج می کرد این اقدام را انجام داده که منجر به سرگردانی کارگزاران مخابرات روستایی شده است و بر این اساس تصمیم کمیسیون تلفیق برای تخصیص مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان برای حل مشکل این افراد می تواند کارساز باشد.
 
در انتها این پیشنهاد به رأی گذاشته شد که نمایندگان با ۱۷۸ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع با آن موافقت کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.