اینترنت و شبکه

باندپهن ثابت

May 27, 2013
22:26 دوشنبه، 6ام خردادماه 1392
کد خبر: 55283

اینجا هنوز دایال آپ نفس می‌کشد!

در حالی که چندین سال است اینترنت Dial Up در کشورهای اروپایی و آمریکایی و حتی کشورهای آسیای شرقی برچیده شده‌ است و شاهد مودم‌های اکسترنال در تجهیزاتی مانند نوت‌بوک یا کامپیوترها نیستیم اما در کشورهایی مانند ایران هنوز Dial Up در حال نفس کشیدن است و بخشی از کاربران به مودم Dial Up نیاز دارند.
 
به گزارش ایسنا، اگر یک نوت‌بوک خریده‌اید و تازه متوجه شده‌اید که مودم ندارد یا فروشنده پیش از خرید به شما گفته است در این دستگاه برای اتصال به اینترنت خبری از مودم نیست؛ اگر یک کامپیوتر جدید بسته‌اید و با کمال تعجب متوجه شده‌اید فروشنده برای شما یک مودم داخلی نصب نکرده است؛ اگر از دست مودم‌های PCI کارتی خسته‌ شده‌اید و نصب سخت و مشکلات قطع ارتباط آن‌ها حسابی شما را کلافه کرده است؛ باید به سراغ مودم‌های اکسترنال Dial Up بروید.
 
این مودم ها امروزه روی بورس هستند و دارند بازار مودم‌های داخلی PCI را تخته می‌کنند.
 
معراج هلشی – کارشناس – در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در این باره اظهار کرد: این مودم‌ها به دلیل نصب و حمل ساده و دارا بودن قابلیت‌های جدید، مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند و شرکت‌های زیادی روی این موضوع سرمایه‌گذاری کرده و محصولات خود را روانه بازار کرده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: شاید بپرسید، مگر یک مودم Dial Up چه قابلیت‌ها و امکانات جدیدی می‌تواند داشته باشد یا این‌که مگر چه تفاوتی میان مدل‌های مختلف این دستگاه وجود دارد؟ هر چیزی بخریم، برایمان کار می‌کند و به اینترنت وصل می‌شویم! در جواب باید گفت، در اشتباه هستید. میان مدل‌های مختلف مودم Dial Up نیز تفاوت‌های بارزی وجود دارد که می‌تواند رضایت یا عدم رضایت یک کاربر را در پی داشته باشد.
 
این کارشناس فروش محصولات رایانه‌یی، گفت: اندازه و وزن، سرعت، امکان نصب، قابلیت‌های نویززدایی و پایدار کردن اتصال، قابلیت‌های فکس و نگه‌داری تماس، پارامترهایی هستند که روی کیفیت و کارایی یک مودم Dial Up اکسترنال تأثیرگذارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.