تلفن همراه

گوشی

May 27, 2013
22:29 دوشنبه، 6ام خردادماه 1392
کد خبر: 55285

تأثیر مخرب تلفن همراه بر زمان استراحت افراد

sms.jpg

این طور که بررسی‌های مرکز NBC نشان داده کاربران به طور میانگین هر 6 دقیقه یک‌بار سراغ تلفن‌ همراه خود می‌روند و در مجموع در طول روز 150 بار گوشی خود را چک می‌کنند.
 
به گزارش فارس به نقل از دیلی‌میل، کارشناسان بر این باورند که این فرآیند می‌تواند زمانی که به استراحت افراد اختصاص میابد را خراب کند، به سلامت آن‌ها آسیب بزند و در طول زمان استراحت هم آن‌ها را پشت میز کارشان ببرد.
 
"تانیا شویتز"( Tanya Schevitz) سخنگوی شرکت Reboot در این خصوص گفت: «این جریان مانند یک مسابقه تسلیحاتی است … همه چیز در این جریان به صورت اورژانسی انجام می‌شود. ما در بررسی خود دریافتیم زمانی که مردم روی تلفن ‌همراه خود تماسی دریافت می‌کنند، به‌سرعت و بدون معطلی به آن پاسخ می‌گویند و همه چیز در این فرآیند بدون تاخیر انجام می‌شود. این جریان ناسالم است و می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد».
 
گزارشی که از سوی مرکز فناوری اطلاعات Neverfail منتشر شده است نشان می‌دهد که 83 درصد کاربران پس از اتمام ساعت کاری به وسیله گوشی هوشمند یا دیگر انواع دستگاه‌های الکترونیکی همراه پست الکترونیکی خود را چک می‌کنند. همچنین، 73 درصد افراد در زمان استراحت خود و خارج از زمان کاری، وارد پست الکترونیکی کاری‌شان می‌شوند و به آن‌ها پاسخ می‌گویند.
 
کارشناسان بر این باورند، در شرایط کنونی که مشکلات اقتصادی فراوان وجود دارد بسیاری از کارمندان واهمه دارند که به درخواستی از جانب مدیر خود پاسخ نگویند و در این زمینه دچار مشکل شوند. در این میان گوشی هوشمند ابزاری محسوب می‌شود که اتصال دایمی آن‌ها را برآورده می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.