بازی

فناوری اطلاعات

May 31, 2013
14:20 جمعه، 10ام خردادماه 1392
کد خبر: 55342

ایجاد رشته‌های دانشگاهی در زمینه بازی‌های رایانه‌ای

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تاکید کرد: فرهنگ اسلامی و ایرانی باید با تولید بازی‌های رایانه‌ای برای جوانان ما تبیین شود.
 
به گزارش ایسنای منطقه قم، بهروز مینایی در مراسم رونمایی از بازی عملیات انهدام با عنوان نبرد خرمشهر که در قم تولید شده است عنوان کرد: برای بومی سازی بازی‌های رایانه نیازمند عزم ملی هستیم.
 
وی افزود: تاکنون در چند جشنواره بین‌المللی توانسته‌ایم موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کنیم که نشان از توان جوانان ایرانی به ویژه طلاب و روحانیون در این عرصه دارد.
 
او قم را مهد فرهنگ خواند و گفت: باید ظرفیت‌های گران‌قدر دینی و اسلامی قم را بتوانیم در قالب بازی‌های رایانه‌ای برای مخاطبان خود در عرصه جهانی معرفی کنیم که این توانمندی تاکنون در قم عملیاتی شده است.
 
مینایی تصریح کرد: این بازی توانسته علاوه بر تجسم‌سازی رویدادهای مهم در فتح خرمشهر، ارزش‌های اصیل انقلابی و اسلامی در دفاع مقدس را به نمایش بگذارد که این امر در توسعه فرهنگ شهادت در میان نسل جوان دارای اهمیت است.
 
وی گفت: اگرچه نباید اجازه بدهیم که نسل جوان در بازی‌های رایانه‌ای غرق شود اما لازم است از این پتانسیل مهم در جهت فرهنگ‌سازی بهره بگیریم و بتوانیم در جنگ نرم غرب و فرهنگ غیر اخلاقی آنان، پیروزمندانه حرکت کنیم.
 
وی در پایان از تخصیص و ایجاد رشته‌های دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه گیم و بازی‌های رایانه‌ای نیز خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.