سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 1, 2013
19:57 شنبه، 11ام خردادماه 1392
کد خبر: 55360

گیگابایت سه مدل دیگر از مادربردهای Z87 را رو کرد

شرکت گیگابایت از سه مدل مادربرد جدید Z87 خود رونمایی کرد. این مادربردها شامل مدل های Z87X-UD4H، Z87X-UD5H و Z87N-WiFi بوده که در ساخت تمامی آنها از قطعات الکترونیکی با کیفیت بسیار بالا استفاده شده است.
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دو مدل UD4H و UD5H در اندازه ATX و برای کاربری های حرفه ای ساخته شده و در طراحی آنها نیز از رنگ بندی های جدیدی استفاده شده و هر مدل رنگ مخصوص به خود را دارد. به این ترتیب که مادربرد UD5H ترکیبی از طلایی و نقره ای و مشکی و مادربرد UD4H ترکیبی از قرمز و نقره ای و مشکی می باشد. بر روی هر دوی این مادربردها کلیدهای روشن و خاموش و LEDهای کنترل کننده تعبیه شده و برای اورکلاک گزینه های ایده آلی به شمار می روند. وجود مدار تغذیه 16 فاز، 3 شکاف PCI-Express 3.0، خروجی صدای 8 کاناله، درگاه های متعدد SATA6Gb/s و USB3.0 و بسیاری ویژگی های دیگر، در کنار توان بالای پردازنده های Haswell و چیپ ست Z87 نوید محصولاتی با توان و قابلیت های بسیار بالا را به کاربران می دهد. همچنین علاوه بر تغییر سوکت مادربرد به LGA1150، در مدل UD5H خروجی تصویر D-Sub موجود در پانل پشتی مادربرد به DVI تبدیل شده و به واسطه یک هدر، پشتیبانی از FireWire نیز صورت می گیرد.
 
همچنین گیگابایت یک مدل مادربرد در اندازه Mini-ITX تحت عنوان Z87N-WiFi نیز معرفی کرده است که اندازه بسیار کوچک اما قابلیت های بسیار زیادی دارد. این مادربرد نیز از جدیدترین فن آوری ها پشتیبانی کرده و بهترین انتخاب برای ساخت یک HTPC (رایانه سینمای خانگی) خواهد بود. از آنجایی که توان گرافیکی پردازنده های جدید اینتل بیشتر از نسل های قبلی خواهد بود، تجربه استفاده از این مادربرد بسیار کوچک کاملا با گذشته متفاوت است.
 
از جنبه خروجی صدا و شبکه و ارتباط بدون سیم از طریق WiFi نیز این مادربرد کاملا مجهز و پیشرفته است. لازم به ذکر است که این محصولات به زودی با گارانتی آواژنگ در بازارهای داخلی نیز موجود خواهند شد.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.