اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 1, 2013
23:05 شنبه، 11ام خردادماه 1392
کد خبر: 55374

رگولاتوری: طبق دستورالعمل شورای رقابت عمل می‌کردیم تعرفه‌های ارتباطی گرانتر میشد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر طبق دستورالعمل شورای رقابت عمل می‌کردیم، تعرفه‌های ارتباطی از مصوب کمیسیون تنظیم بیشتر می‌شد اما دستورالعمل شورای رقابت سقف تعرفه‌ها را مشخص کرده است.
 
لطف‌اله سبوحی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آئین نامه طراحی فنی شبکه‌های ارتباطی در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات تصویب شده و بزودی صدور پروانه‌های مشاوره ایجاد شبکه‌های رادیویی بدون محدودیت در تعداد پروانه‌ها، توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی آغاز می‌شود.
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: همچنین کمسیون تنظیم مقررات آئین‌نامه استفاده از توان بومی توسط اپراتورهای داخلی را به تصویب رسانده که این آئین نامه نیز بزودی به اپراتورهای فعال کشور ابلاغ می‌شود.
 
وی همچنین درخصوص تشکیل شورای رقابت و شورای عالی فضای مجازی و نحوه همکاری کمیسیون تنظیم مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات با این دو شورا اظهارداشت: رگولاتوری باید از دستورالعمل‌های شورای عالی فضای مجازی تبعیت کند.
 
وی ادامه داد: همچنین در خصوص رابطه رگولاتوری و شورای رقابت، قانون کامل، شفاف و روشن است و اگر هرکدام از این دو نهاد از وظایف خود تخطی کنیم، دیوان محاسبات کشور سریعاً به آن رسیدگی خواهد کرد.
 
سبوحی با ذکر مثالی گفت: مواردی بوده که به دلیل نداشتن مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مجلس آنها را قانونی ندانسته است مانند تعرفه‌های پیامک و تعرفه‌های پستی .
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: شورای رقابت دستورالعمل قیمت‌گذاری را می‌دهد و رگولاتوری تعرفه‌ها را مشخص می‌کند.
 
وی یادآور شد: کمااینکه در برخی موارد اگر می‌خواستیم تعرفه‌های مصوب شورای رقابت را اعمال کنیم، از تعرفه‌های کمیسیون تنظیم مقررات بیشتر می‌شد.
 
* طرح جابجایی شماره بین اپراتورها بدون تغییر شماره در دستور کار کمیسیون
 
سبوحی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه ترابرد پذیری که در دستور کار کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات قراردارد گفت: این کار نیاز به برخی اقدامات فنی داشت که از آن جمله می‌توان به فلت کردن شبکه همراه اول اشاره کرد. اما هم‌اکنون برخی از مباحث فنی این طرح انجام شده که با اجرای آن قابلیت جابجایی شماره‌ها بین اپراتورهای تلفن همراه بدون عوض شدن شماره ممکن می‌شود.
 
* اعتبار پروانه‌های PAP امسال به پایان می‌رسد
 
سبوحی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تغییر رویکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صدور پروانه‌ها گفت: در گذشته رویکرد رگولاتوری در صدور پروانه‌ها فن‌آوری مداری بود که اکنون به سرویس مداری تغییر کرده است.
 
وی ادامه داد: مدت اعتبار پروانه‌های شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت پرسرعت (PAP) امسال به پایان می‌رسد که با توجه به این پایان اعتبار، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی رویکرد جدیدی را در پروانه‌های PAP در دستور کار دارد.
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در این رویکرد تجمیع پروانه، اضافه شدن خدمات جدید از جمله صوت ، به پروانه PAP دیده شده است که این پیشنهاد بزودی به کمیسیون تنظیم مقررات ارسال خواهد شد.
 
* پیش‌بینی پیوست فرهنگی در پروانه اپراتور سوم برای تمهیدات پیش‌رو
 
سبوحی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تمدید دوره حفاظت اپراتور سوم گفت: با توجه به مسائلی که در کشور بود، کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات با تمدید دوره حفاظت اپراتور سوم موافقت کرد اما باید کمک کنیم که 3 اپراتور هم‌وزن در کشور شکل بگیرد.
 
وی همچنین درخصوص  پیوست فرهنگی اپراتور سوم گفت: دلیل اینکه کمیسیون تنظیم و مقررات در پروانه اپراتور سوم به پروانه اپراتور سوم پیوست فرهنگی اضافه کرد این بود که پیش‌بینی‌های آینده را مد نظر قرار دهد و پیوست فرهنگی باید براساس نقشه راه شورای عالی فرهنگی تائید و تصویب شود.
 
معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: در آن زمان چون نقشه راهی نداشتیم پیوست فرهنگی را پیش‌بینی کردیم تا بعداً موارد آن تصویب شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.