امنیت

فناوری اطلاعات

June 2, 2013
17:13 یکشنبه، 12ام خردادماه 1392
کد خبر: 55394

رئیس گوگل ؛ اشتباهات آنلاین هرگز فراموش نمی‌شوند

اریک اشمیت، رئیس شرکت گوگل اخطار داد اثر فعالیت‌هایی که نوجوانان به صورت آنلاین انجام می‌دهند برای همیشه با آنها خواهد ماند.
براساس گزارش Cnet، اشمیت در فستیوالی در بریتانیا اعلام کرد فعالیت‌هایی که نوجوانان و جوانان امروز به صورت آنلاین انجام می‌دهند،‌ برای همیشه همراه آنها خواهد ماند. وی همچنین اعلام کرد برخی از کاربران بیش از اندازه اطلاعات خود را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند.
 
اگر عبارت "کارهای احمقانه نوجوانان" را در گوگل یا یوتیوب جستجو کنید، می‌توانید بانکی از فایل‌های ویدیویی را مشاهده کنید که نوجوانان از کارهای عجیب خود برروی اینترنت گذاشته‌اند. کودکان و نوجوانان عصر اینترنت اولین نسلی هستند که تمامی زندگی خود را ثبت می‌کنند. این نسل اولین نسلی است که می‌تواند برای تمامی لحظات و روزهای زندگی‌اش،‌ دوستانش و فعالیت‌هایش مدرکی آنلاین در دست داشته‌باشد.
 
اما اشمیت نگران این موضوع است زیرا معتقد است این نسل در عین حال اولین نسلی است که هرگز امکان فراموش کردن اشتباهاتش را نخواهد داشت. به گفته وی موقعیت‌هایی در زندگی پیش می‌آیند که بهتر بود وجود نداشتند، به ویژه موقعیت‌هایی که در دوران نوجوانی به وجود می‌آیند و کارهایی که در دوران نوجوانی انجام می‌شوند. به گفته وی در برخی موارد توضیح آنچه به صورت آنلاین رخ داده‌است به عنوان یک فرد بالغ کار دشواری است.
 
اشمیت بر این باور است جهان آنلاین در وادار کردن نوجوانان در فراموش نکردن فعالیت‌هایشان پا را فراتر از مرزها گذاشته است. اشمیت می‌گوید در دوران گذشته نوجوانان به خاطر اشتباهاتشان مجازات می‌شدند اما این اجازه را داشتند تا از اشتباهاتشان عبور کرده و بر اساس تجربیاتی که به دست آورده‌اند رشد کرده و بالغ شوند. از آنجایی که نوجوانان امروزی چندان با مجازات مواجه نمی‌شوند، شاید بتوان فضای آنلاین را ابزاری برای تصحیح رفتار آنها در نظر گرفت.
 
با این‌همه اشمیت نگران این موضوع است که از این فضا به نادرست استفاده شود. وی همچنین معتقد است کاربران امروزه اطلاعات زیادی از خود به اشتراک می‌گذارند و حتی ممکن است مادر و پدرهای آینده تصاویر سونوگرافی نوزاد متولد نشده خود را نیز به اشتراک بگذارند.
 
به گفته وی مشکل اصلی که ممکن است در آینده این نوجوانان بروز کند ناشی از اشتباهاتی نیست که در فضای آنلاین مرتکب شده‌اند، بلکه از افرادی است که ممکن است بر اساس این اشتباهات درباره نوجوانان گذشته و جوانان آینده قضاوت کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.