اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

June 3, 2013
17:18 دوشنبه، 13ام خردادماه 1392
کد خبر: 55410

صابرفیضی: سهام مخابرات همچنان در اختیار مبین می‌ماند

مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد مبین با استناد به مصوبات شورای رقابت و در پاسخ به لغو واگذاری سهام مخابرات اعلام کرد: براساس مصوبات شورای رقابت این واگذاری لغو نخواهد شد و بحثی درباره لغو واگذاری سهام مخابرات وجود ندارد.
 
به گزارش همشهری روز شنبه خبری با این عنوان منتشر شد که در پی شکایت سهامداران مخابرات به نحوه واگذاری، شورای تجدیدنظر شورای رقابت ضمن مخالفت با واگذاری ۱۰۰ درصدی سهام مخابرات، به لغو واگذاری حکم داد. این خبر به نقل از محمد علی مددی، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت مطرح شد و اعلام شد: در آخرین جلسه شورای رقابت، موضوع اعتراض به واگذاری مخابرات، در شورای تجدیدنظر شورای رقابت، مطرح و مقرر شد؛ شورای رقابت به سرعت در مورد واگذاری بلوک 50درصدی شرکت مخابرات ایران رأی دهد.
 
پیگیری‌های همشهری در مورد این خبر نشان می‌دهد که شورای رقابت مصوبه‌ای در مورد لغو واگذاری صادر نکرده است.
در مصوبه یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای رقابت درباره واگذاری بلوک 50 درصد به‌علاوه یک سهام مخابرات آمده است: نظر به اینکه اولاً طبق ماده 61و ماده 63قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44قانون اساسی از میان تصمیمات شورای رقابت فقط 12 مورد آن قابل تجدید نظر است و تصمیم شورا در خصوص موضوع فوق از موارد دوازده‌گانه مذکور نیست و ثانیاً به فرض آنکه مورد جزء موارد دوازده‌گانه فوق می‌بود هیأت تجدید نظر می‌توانست حسب مورد آن را نقض یا عیناً تأیید یا حسب مورد آن را تعدیل یا اصلاح کند یا مستقلاً تصمیم دیگری بگیرد لذا شورای رقابت از رسیدگی مجدد به پرونده معذور و ممنوع است.
 
در همین رابطه صابر فیضی، مدیرعامل شرکت توسعه اعتماد‌مبین در گفت‌وگو با همشهری و در پاسخ به این پرسش که آیا فروش بلوک 50درصد سهام شرکت مخابرات به شرکت توسعه اعتماد‌مبین لغو خواهد شد؟ گفت: براساس مصوبات شورای رقابت این واگذاری لغو نخواهد شد و بحثی درباره لغو واگذاری سهام مخابرات وجود ندارد.
 
وی تأکید کرد: موضوع بررسی واگذاری 50درصد از سهام مخابرات از شهریور سال گذشته مطرح بود و نهایتا قرار شد این موضوع در شورای تجدید نظر شورای رقابت مورد بررسی قرار بگیرد اما در نشستی که در شورای رقابت به همین منظور برگزارشد قرار شد واگذاری بلوک سهام مخابرات لغو نشود و این موضوع در سایت شورای رقابت هم درج شده است. فیضی در جایگاه سهامداران عمده مخابرات در پاسخ به این پرسش که منشأ انتشار این خبر چه بوده است گفت: شاید طرح این موضوع و انتشار آن با استناد به صحبت‌هایی بوده که در گذشته مطرح شده بود چرا که از شهریور سال گذشته بررسی این واگذاری مطرح بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.