اپراتورها

تلفن همراه

June 5, 2013
18:23 چهارشنبه، 15ام خردادماه 1392
کد خبر: 55442

مروری بر خدمات کاربردی ایرانسل و همراه اول

روزنامه هفت صبح: مکالمه و ارسال SMS دیگر تنها منبع درآمد اپراتورهای تلفن همراه نیست؛ کدام یک از سرویس‌های جدید موبایل را می‌شناسید؟
 
تلفن‌های همراه مدت‌هاست که دیگر تنها «تلفن» نیستند. اپراتورهای خوشنام و اسم و رسم‌دار حالا تلاش می‌کنند با ارائه خدمات هیجان‌انگیز، حس و حال دیگری برای مشترکانشان به ارمغان بیاورند. اینترنت همراه به سبک GPRS از سال 85 تا به حال پرکاربردترین شیوه دسترسی به جهان مجازی است. ارسال پیام‌های صوتی و تصویری، استفاده از نقشه‌های مجازی و مطالعه جدیدترین خبرها روی موبایل همگی برای مشترکان امکانات جذابی هستند و در عین حال برای خود اپراتورها درآمدزایی دارند. 
 
ایرانسل و همراه اول هر کدام در این مسابقه نفس‌گیر سهمی ‌برای خود در نظر گرفته‌اند. در بعضی مواقع تنها نام یک سرویس با هم متفاوت است. ما تصمیم گرفته‌ایم رایتل را به عنوان اپراتور سوم کنار بگذاریم. آنها با کمک اینترنت پرسرعت 3G فعلا در موقعیت بالاتری قرار گرفته‌اند.
 
 
 
  ایرانسل
 
  نما
 
این سرویس در شهرهای تهران، کرج، تبریز، اصفهان، شیراز و مشهد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به دو بخش نمای خانواده و نمای دوستان تقسیم می‌شود. در نمای خانواده «والدین» می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز از موقعیت مکانی بقیه اعضای خانواده آگاه شوند. به عنوان مثال می‌توانند با اطمینان خاطر، از وضعیت کودکان خود آگاه شوند یا موقعیت مکانی سالمندان را معین کنند. 
 
با اشتراک خدمات «نقشه مجازی ایرانسل» کاربر قادر خواهد بود از هر محل یا حتی شهر دیگری از موقعیت دقیق فرزندان خود آگاه شود.با استفاده از سرویس «نمای دوستان» می‌توانید موقعیت جغرافیایی دوستان‌تان را معین کرده یا محل خود را به آنها اطلاع دهید. نمای دوستان همچنین دارای قابلیت‌های پیشرفته‌تری از جمله راه‌اندازی «گروه»، «انجمن»، «رهگیری دوستان» و «پرچین مجازی» است. 
 
نحوه فعال‌سازی: از طریق اینترنت یا کد دستوری
 
 
 ارسال شارژ
 
با استفاده از این سرویس می‌توانید سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل دوستان‌تان را شارژ کنید. این کار با شماره‌گیری کدهای دستوری اتفاق می‌افتد. تا قبل از عرضه چنین سرویسی نوشتن کد شارژ روش مرسومی ‌بود و همچنان بعضی‌ها اصرار دارند از آن استفاده کنند.
 
نحوه فعال‌سازی: ندارد
 
 
  خدمات پیام چندرسانه‌ای
 
سرویس پیام چند رسانه‌ای MMS به شما امکان می‌دهد تا علاوه بر متن‌های طولانی، عکس و موسیقی را به سایر مشترکان ایرانسل ارسال کنید. برای ارسال پیام چندرسانه‌ای، گوشی شما باید دارای قابلیت استفاده از این سرویس باشد و همچنین، تنظیمات پیام چندرسانه‌ای را روی گوشی ذخیره کرده باشید.
 
نحوه فعال‌سازی: پر کردن فرم درخواست سرویس و ارسال مدارک!
 
 
  اینترنت همراه
 
شبکه GPRS ایرانسل از روز شنبه پنجم اسفند ٨۵ فعال شده است و از آن روز ما GPRS را به عنوان محبوب‌ترین شیوه دسترسی به اینترنت می‌شناسیم. با کمک آن شما همیشه و همه‌جا آنلاین بوده و می‌توانید از اینترنت استفاده کنید.
 
نحوه فعال‌سازی: ارسال کدهای دستوری
 
 
 پیشخوان ایرانسل
 
این سرویس را می‌توانید جایگزین خرید روزنامه کنید و از آخرین خبرهای منتشر شده در روزنامه محبوب‌تان مطلع شوید.
 
خبرها به صورت محتوای ارسالی علاوه بر متن با تصاویر و لوگوی سایت یا روزنامه مورد نظرتان در همان روز همراه خواهد بود و می‌توانید به جای ورق زدن روزنامه، خلاصه آن را روی صفحه تلفن همراه خود بخوانید. 
 
نحوه فعال‌سازی: کدهای دستوری
 
 
  آهنگ پیشواز
 
با استفاده از این سرویس کسانی که با شما تماس می‌گیرند به جای شنیدن صدای بوق معمولی یک قطعه موسیقی یا آهنگ خاص پخش کنید. آهنگ پیشواز یک سرگرمی ‌است که می‌تواند متناسب با روحیات شما مورد استفاده قرار بگیرد.
 
نحوه فعال‌سازی: کدهای دستوری، مراجعه به سایت اینترنتی
 
 
  کنفرانس تلفنی
 
با استفاده از این سرویس می‌توانید به طور همزمان با حداکثر پنج نفر دیگر صحبت کنید. مهم نیست که این افراد در کدام نقطه واقع شده‌اند، فقط کافی است که در آن نقطه پوشش شبکه داشته باشند.
 
نحوه فعال‌سازی: فعال است
 
 
  پیامک صوتی
 
این سرویس یک پیام صوتی به طول 60 ثانیه را برای مشترک مورد نظرتان ضبط و ارسال می‌کند. پیام ضبط شده می‌تواند از طریق MMS در روز و ساعت مشخصی ارسال شود. 
 
نحوه فعال‌سازی: باید قابلیت MMS قبلا فعال شده باشد. شماره‌گیری تلفن گویای 719
 
 
  فهرست طلایی
 
این سرویس از یک فهرست پنج شماره‌ای شامل کسانی است که بیشترین مکالمه را با آنها انجام می‌دهید. مشترکان دائمی‌ و اعتباری می‌توانند با استفاده از سرویس «فهرست طلایی»، هزینه مکالمات خود را کاهش دهند. هزینه تمامی ‌تماس‌های تلفنی شماره‌های ثبت شده در «فهرست طلایی» با ١٠ درصد تخفیف محاسبه می‌شود. 
 
نحوه فعال‌سازی: کدهای دستوری
 
 
 سرویس اعلام دسترسی
 
در صورتی که شما با مشترکی تماس گرفتید و به دلیل خاموش بودن گوشی او یا به هر دلیل دیگری تماس برقرار نشد، می‌توانید از بازگشت مجدد او به شبکه مطلع شوید. این کار به کمک سرویس اعلام دسترسی انجام می‌شود.
 
نحوه فعال‌سازی: استفاده از کد دستوری *155* شماره مورد نظر #
 
 
  خدمات منطقه طلایی
 
شما می‌توانید برای خودتان منطقه طلایی ایجاد کنید. با انتخاب یک محدوده مکانی دایره‌شکل که بیشتر اوقات خود را در آن می‌گذرانید و بیشترین تماس‌ها را از آنجا برقرار می‌کنید، از تخفیف مکالمه در آن محدوده برخوردار خواهید شد. مثلاً اگر دانشجو هستید، می‌توانید محدوده دانشگاه خود را به عنوان منطقه طلایی شخصی خود تعریف کنید.
 
نحوه فعال‌سازی: کد دستوری
 
 
 همراه اول
 
 تماس بان
 
چنانچه به علت در دسترس نبودن و یا خاموش بودن تلفن همراه خود قادر به دریافت تماس و پاسخگویی نباشید، «تماس بان» پس از اتصال مجدد شما به شبکه همراه اول، شماره تمام کسانی را که در این فاصله با شما تماس گرفته‌اند به همراه زمان تماس آنها، در یک پیامک برای شما ارسال خواهد کرد.
 
نحوه فعال‌سازی: ارسال پیام کوتاه بدون متن به شماره 9914
 
 
 
  مجموعه سرویس‌های چتر اضطراری
 
سرویس چتر اضطراری از مجموع سه سرویس مکالمه اضطراری، درخواست تماس و درخواست شارژ تشکیل شده است. مشترکانی که شارژ کافی ندارند، می‌توانند از همراه اول بخواهند پنج دقیقه مکالمه رایگان داخل شبکه به ایشان ارائه کند. درخواست تماس از سایر مشترکان یا درخواست ارسال شارژ دیگر قابلیت‌های این سرویس است. 
 
نحوه فعال‌سازی: کدهای دستوری
 
 
 بسته‌های توشه همراه
 
بسته‌های توشه همراه یک بسته ترکیبی شامل مکالمه و پیامک‌(درون اپراتوری) و اینترنت با حجم و ارزش مشخص است. مشترکان می‌توانند با فعال‌سازی این بسته‌ها حجم و میزان مشخصی زمان مکالمه، SMS  یا GPRS  استفاده کنند. 
 
نحوه فعال‌سازی: کدهای دستوری
 
 
 بسته قیمتی ایران‏ زمین
 
با فعال‌سازی بسته ایران زمین در هر نقطه از کشور که باشید می‌‏توانید بدون احتساب هزینه بین ‏استانی با شماره‌‏های همراه اول یا تلفن ثابت در نقاط دیگر تماس برقرار کنید. مدت زمان استفاده از بسته ایران زمین یک ماه است.
 
نحوه فعال‌سازی: کد دستوری
 
 
  آوای انتظار
 
در صورتی که سرویس آوای انتظار خود را فعال کنید، کسی که با شما تماس می‌گیرد به هنگام انتظار به جای بوق معمولی، آهنگ انتخابی شما را می‌شنود. سرویس آوای انتظار نیازی به تنظیمات گوشی ندارد و با هر نوع گوشی می‌توان از این سرویس استفاده کرد.
 
نحوه فعال‌سازی: کد دستوری یا ارسال پیامک بدون متن
 
 
  سرویس همراهان اول
 
همراهان اول ویژه مشترکین دائمی‌ است و به آنها امکان می‌دهد به ازای کلیه مکالمات داخل شبکه با یک تا ۵ نفر از دوستان و آشنایان خود، تخفیف دریافت کنند. این تخفیف 10 درصد خواهد بود. 
 
نحوه فعال‌سازی: ارسال پیامک خالی به 8920
 
 
 – سرویس GPRS 
 
همراه اول همین تازگی‌ها شبکه GPRS خود را بازسازی کرده‌اند. این خوشحال کننده است چون استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی‌، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر‌احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران و هرمزگان به طور کامل زیر پوشش شبکه هستند. 
 
نحوه فعال‌سازی: ارسال کد دستوری، از طریق اینترنت
 
 
  آوا و نما
 
سرویس آوا و نما بسته‌ای به قیمت سه هزار تومان است که با کمک آن می‌توان 100 عدد MSS ارسال کرد. 
 
نحوه فعال‌سازی: ارسال عدد «1» به شماره 8081
 
مدت اعتبار هر بسته یک ماه است 
 
 
 جیرینگ
 
روی سایت همراه اول آینده‌ای درخشان برای جیرینگ ترسیم شده است: «بلیت همراه، راهکار تبدیل تلفن همراه به انواع بلیت، کارت شناسایی، کارت حضور و غیاب و کلید در» اما در حال حاضر از آن برای شارژ تلفن‌های اعتباری استفاده می‌کنیم.
 
نحوه فعال‌سازی: کدهای دستوری
 
 
  انجمن دوستداران فوتبال
 
با عضویت در این انجمن هر بار که تیم مورد علاقه‌تان برنده شود ۱۵ دقیقه مکالمه (به مشترکین همراه اول و تلفن ثابت) و ۳۰ پیامک رایگان (به مشترکین همراه اول) جایزه می‌گیرید. 
 
نحوه فعال‌سازی: از طریق پیامک
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.