تلفن همراه

گوشی

June 9, 2013
7:13 یکشنبه، 19ام خردادماه 1392
کد خبر: 55481

کاهش تعرفه واردات موبایل در دستور کار وزارت صنعت قرار گرفت

رئیس شبکه بازرسی و نظارت مردمی تلفن همراه اعلام کرد: تقاضای کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه به 4 درصد به وزارت صنعت،معدن و تجارت ارسال شده که نتیجه آن بزودی اعلام می‌شود.
 
مهدی عبقری در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کاهش تعرفه شش درصدی واردات موبایل اظهار داشت: هم‌اکنون با همکاری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز جلسات متعدد و فراوانی با وزارت صنعت،‌معدن و تجارت صورت گرفته که بر این اساس شواهد نشان می‌دهد به‌زودی تعرفه این کالای ارتباطی و دیجیتالی پایین خواهد آمد.
 
وی با اشاره به اینکه بررسی کاهش تعرفه واردات گوشی تلفن همراه از سوی کارگروه تلفن همراه در مجمع عالی واردات و همچنین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته،‌ افزود: مدتی است که نامه‌نگاری‌های کاهش تعرفه واردات انجام شده و فقط منتظر اخذ تاییدیه از وزارت صنعت و معدن هستیم که به زودی کاهش تعرفه این کالای ارتباطی اعلام می‌شود.
 
رییس شبکه بازرسی و نظارت مردمی با اشاره به گسترش واردات گوشی‌های قانونی در کشور گفت: در شرایط فعلی یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به گسترش واردات قانونی در کشور منجر شود کاهش تعرفه این کالای ارتباطی به چهار درصد است.
 
عبقری با اشاره به اینکه بالا بودن تعرفه واردات گوشی موبایل به ضرر نمایندگان رسمی و همچنین مصرف کنندگان است، ‌تصریح کرد: در صورت کاهش تعرفه به چهار درصد عرضه انواع گوشی‌های استاندارد با قیمت مناسب نیز به کشور افزایش خواهد یافت.
 
وی با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی تعرفه واردات گوشی تلفن همراه که در جهت حمایت از تولید داخل بود منجر به بی سامانی بازار تلفن همراه شد، گفت: این تصمیم نه تنها منجر به حمایت و تولید از این صنعت نشد بلکه زمینه اصلی افزایش قاچاق گوشی در کشور را فراهم کرد.
 
رییس شبکه بازرسی و نظارت مردمی تصریح کرد: تعرفه واردات گوشی در خرداد سال 85، که برای حمایت از تولید داخل افزایش یافت، نه تنها باعث افزایش چشمگیر قیمت گوشی شد، بلکه زمینه قاچاق این کالا را فراهم کرد و اکنون پس از گذشت هفت سال از این تغییرات تعرفه ای، همچنان تاثیرات مخرب این تصمیم بر بازار تلفن همراه قابل رویت است.
 
عبقری تصریح کرد: واقعیت این است که تصمیم ناگهانی برای افزایش تعرفه چه خواسته و چه ناخواسته عامل اصلی آشفته بازار گوشی تلفن همراه و باز شدن پای قاچاقچیان این کالا به بازار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.