امنیت

فناوری اطلاعات

June 9, 2013
7:14 یکشنبه، 19ام خردادماه 1392
کد خبر: 55482

گسترش بدافزارها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ایران

همواره رویدادهای مهم و بویژه رویدادهایی که با زندگی روزمره تعداد زیادی از کاربران گره خورده است، سوژه و موقعیت مناسبی را در اختیار هکرها و ویروس نویسان برای انجام اعمال مجرمانه و کلاهبرداری های اینترنتی قرار داده است.
 
به گزارش روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار(نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران)، انتخابات ریاست جمهوری که کمتر از شش روز دیگر در کشور ما برگزار می شود نیز یکی از آن رویدادهای مهمی است که هکرها احتمالاً سعی در بهره برداری از این موقعیت خواهند کرد. از این رو شرکت ایمن رایانه پندار به کلیه کاربران ایرانی نسبت به دریافت و گشودن ایمیل هایی با موضوعات انتخاباتی هشدار می دهد.
این احتمال وجود دارد که هکرهای همیشه در صحنه سعی کنند با توجه به نزدیکی به ایام انتخابات موضوعاتی جنجالی نظیر رد صلاحیت، تائید صلاحیت و یا کناره گیری کاندیدا ها را دستاویزی قرار دهند تا از این طریق کاربران مشتاق و علاقه مند به خبرهای این چنینی را فریب داده و لینک ها و ایمیل های آلوده و مخرب خود را گسترش دهند.
از این رو به تمام کاربران توصیه می شود، تحت تاثیر ظاهر فریبنده ایمیل های ارسال شده از سوی هکرها قرار نگیرند. بلکه ضمن اطمینان از بروز بودن ضدویروس خود، از باز کردن هر گونه ایمیل نا آشنا با موضوعات جنجالی خودداری کنند. 
بهتر است چنانچه علاقه مند به پیگیری اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و یا کاندیدای مورد علاقه خود هستید، به منابع رسمی و یا سایت های خبری قابل اعتماد مراجعه کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.