بازی

تلفن همراه

گوشی

June 9, 2013
8:49 یکشنبه، 19ام خردادماه 1392
کد خبر: 55491

۲۹درصد کاربران سراغ بازی‌های رایگان موبایلی می‌روند

بررسی جدید مرکز تحقیقاتی NPD نشان داد، از بین تمام کاربران آمریکایی که علاقمند به انجام بازی‌های رایانه‌ای هستند 29 درصد سراغ بخش "بازی‌های رایگان و موبایلی" می‌روند که این رقم رشد 2 درصدی نسبت به سال 2012 را نشان می‌دهد.
 
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، علاوه بر این همچنین گفته شد، از بین کاربرانی که به صورت مستمر سراغ بازی‌های رایانه‌ای می‌روند تنها در افرادی که بازی‌ها را در دستگاه‌های مختلف از جمله رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی دنبال می‌کردند رشد دیده شده است. این گروه حدود 16 درصد از کل جمعیت علاقمندان به بازی‌های رایانه‌ای در جهان را شامل می‌شود.
 
دیگر بخش‌ها شامل گروه افرادی که گاه به گاه سراغ بازی‌ها می‌روند، افرادی که از کنسول‌های بازی استفاده می‌کنند، خانواده‌های علاقمند به بازی‌ها و علاقمندان به بازی‌های اجتماعی نسبت به سال 2012 کمتر سراغ این فضا آمده‌اند.
 
"لیام کالاهام"(Liam Callahan) از تحلیلگران مرکز تحقیقاتی NPD Group در این خصوص گفت: «رشد در بخش بازی‌های موبایلی و رایگان به صورتی دنبال شده است که شخصیت‌های مختلف کاربران برای استفاده از این بازی‌ها را نشان می‌دهد. این کاربران بر مبنای نوع بازی‌هایی که انتخاب می‌کنند و ابزارهای مختلفی که برای اجرای این بازی‌ها به کار می‌گیرند، تقسیم‌بندی می‌شوند».
 
بر اساس گزارش منتشر شده،‌علاقمندان به بازی‌ها ترجیح می‌دهند امکان اجرای بازی مورد علاقه آن‌ها روی دستگاه‌ها و سیستم‌های مختلف فراهم شود. آن دسته از کاربرانی که سراغ کنسول‌های بازی می‌روند، بیشتر از دیگر کاربران از سیستم خود استفاده می‌کنند و در این میان Xbox 360 محبوب‌ترین کنسول بازی برای آن‌ها محسوب می‌شود.
 
همچنین گفته شده است، صاحبان کنسول‌های بازی بیش از دیگر افراد برای خرید بازی‌ها و لوازم جانبی هزینه پرداخت می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.