اپراتورها

تلفن همراه

June 10, 2013
20:35 دوشنبه، 20ام خردادماه 1392
کد خبر: 55515

دفاع غرضی از فروش سیم‌کارت‌ ۵۰۰هزار تومانی: با پول‌ مردم شبکه را توسعه دادیم

سیدمحمد غرضی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از فروش سیم کارتهای ۵۰۰ هزار تومانی تلفن همراه در آغاز ورود تلفن همراه به کشور دفاع کرد و گفت: با استفاده از پول‌های مردم شبکه تلفن همراه را در سراسرکشور توسعه دادیم.
 
به گزارش فارس، سیدمحمد غرضی در نشست خبری که عصر امروز برگزار شد، گفت: مهمترین رویکرد دولت من تشکیل دولت ضدتورمی بوده است به طوری که سابقه من نشان می‌دهد با همه دولت‌ها کار کردم اما از هیچ دولتی هزینه نکردم.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: هنگامی می‌گوییم تورم کنترل می‌شود که درآمد و هزینه با هم یکسان باشد و هزینه بیش از درآمد نشود.
 
وی افزود: دولت ضد تورمی یعنی اینکه بتوانیم با یک سیاست درست اشتغالزایی کنیم و این اشتغالزایی موجب می‌شود هم جوانان ما بتوانند کار انجام دهند و هم از این کارشان استفاده کنند.
 
عرضی با اشاره به اینکه برای کاهش تورم با درآمد موجود کشور را ادامه خواهم کرد، افزود: هم‌اکنون شاهد هستیم برخی از دولتمردان ما سعی می‌کنند بیش از درآمدشان هزینه کنند به همین دلیل مجبور به چاپ اسکناس می‌شوند اما من سعی می‌کنم بدون چاپ اسکناس و با همین شرایط فعلی کشور را اداره کنم، زیرا معتقدم مردمی که 100 سال تورم را تحمل کرده‌اند می‌توانند حداقل 2 سال بدون تورم زندگی کنند.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به سیاست‌های اقتصادی خود به منظور جدا کردن بودجه از درآمدهای نفتی در پاسخ به سؤال فارس گفت: همانطور که می‌دانید در گذشته درآمد حاصل از فروش نفت بیشتر در بودجه عمرانی دیده می‌شد اما در چند سال اخیر شاهد هستیم بخشی از این درآمدها در بودجه جاری کشور مصرف شده است به همین دلیل باید برویم به این سمت که درآمد حاصل از فروش نفت را از بودجه جاری کم کنیم.
 
غرضی در پاسخ به سؤال دیگر فارس که پرسید: بستن چاه‌های نفت و جدا کردن بودجه‌ جاری از درآمد نفت یکی از منویات رهبری است و باید به این سمت قدم برداریم در این صورت سیاست شما و درآمد جایگزین شما چه خواهد بود، گفت: همانطور که می‌دانید مالیات یکی از درآمدهای جایگزین می‌تواند باشد به طوری که با سیاست درستی که در سازمان مخابرات انجام دادم موجب شدم که هم‌اکنون بیشترین درآمد مالیاتی را این سازمان داشته باشد.
 
وی ادامه داد:‌ از این‌رو سعی می‌کنم با اشتغالزایی مناسب و کمک به خوداشتغالی به جای شغل‌های دولتی هم از اشتغال جوانان حمایت کنم و هم آن که سیاست اقتصادی را به گونه‌ای تنظیم کنیم که بتوانیم درآمد مالیاتی را افزایش دهیم.
 
این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نمونه بارز این سیاست را در سازمان مخابرات پیاده کردم و موجب  شدم تا علی‌رغم رشد و توسعه این سازمان موجب افزایش درآمد مالیاتی نیز شوم.
 
 وی گفت: کار و تخصص بر سرمایه مقدم است و من در دوران وزارتم در مخابرات توانستم سه برابر پول‌های بانک مرکزی از فروش سیم کارت پول جمع کنند و مردم این پول‌ها را با رغبت دادند.
 
 خبرنگار فارس به غرضی گفت: آما آقای احمدی نژاد در سخنرانی گفتند شما سیم کارت 2500 تومانی را به مردم 400 هزار تومان فروختید و صرف جبران کسری بودجه دولت کردید؟
 
 وی پاسخ داد: زمانی که تلفن همراه وارد کشور شد ما برآورد کردیم که توسعه شبکه به ازاء هر نفر 500 هزار تومان هزینه دارد، بنابراین ثبت نام کردیم و سیم کارت را 500 هزار تومان فروختیم و شبکه را در سراسر کشور توسعه دادیم.
 
 غرضی افزود: با تکمیل توسعه شبکه به مرور قیمت سیم کارت کاهش یافت.
 
 وی صرف این منابع برای جبران کسری بودجه دولت وقت را رد کرد، این در حالی است که چندی قبل محمود احمدی نژاد در سخنانی گفت قیمت واقعی سیم کارت 2500 تومان است و برخی با فروش سیم کارت 400 هزار تومانی کسری بودجه دولت را جبران می‌کردند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.