تلفن همراه

گوشی

June 11, 2013
0:14 سه شنبه، 21ام خردادماه 1392
کد خبر: 55520

12 عادت عجیب کاربرانی که بیش از بقیه سراغ موبایلشان می‌روند!

کارشناسان در یک مطالعه جدید سراغ افرادی رفته‌اند که بیش از دیگر افراد از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و در این زمینه عادات و رفتارهای عجیبی دارند.
 
در ماه فوریه از سال جاری میلادی اعلام شد که چین صاحب بزرگترین بازار گوشی‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود و در این زمینه جایگاه آمریکا به عنوان رتبه نخست را از آن خود کرده است.
 
به گزارش فارس به نقل از بیزنس‌اینسایدر، این رقابت به گونه‌ای دنبال شده است که شرایط آن هرگز تغییر نخواهد کرد؛ زیرا مرکز تحقیقاتی Flurry اعلام کرد که کشور چین با داشتن 1.3 میلیارد مشترک تلفن همراه بزرگترین بازار جهانی در این زمینه را از آن خود کرده و پس از آن کشور آمریکا با 313 میلیون مشترک تلفن همراه قرار گرفته است.
 
این مسئله تامل برانگیز است. اما کارشناسان در یک مطالعه جدید سراغ افرادی رفته‌اند که بیش از دیگر مردمان جهان از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند و در این زمینه عادات و رفتارهای عجیبی دارند. در زیر 12 مورد از این عادات جدید مرور شده است:
 
1- کشور چین: این کشور شامل 1.3 میلیارد مشترک تلفن ‌همراه می‌شود که 246 میلیون نفر از آن‌ها گوشی هوشمند در اختیار دارند. بیش از نیمی از چینی‌هایی که گوشی هوشمند دارند یا به عبارت دقیق‌تر 52 درصد آن‌ها بسیار به این دستگاه علاقه‌مند هستند، زیرا می‌توانند از این ابزار به صورت مخفیانه یا بدون آنکه کسی در جریان اطلاعات داخلی آن قرار گیرد، استفاده کنند. همچنین گفته شده است که 27 درصد صاحبان گوشی هوشمند در چین بیش از 21 ابزار کاربردی را روی گوشی خود در اختیار دارند.
 
2- کشور آمریکا: این کشور 313 میلیون مشترک تلفن همراه را در خود جا داده است که 230 میلیون نفر آن‌ها صاحب گوشی هوشمند هستند. بخش قابل ملاحظه‌ای از آمریکایی‌های بین 18 تا 54 سال گوشی هوشمند دارند و در بین آن‌هایی که سن‌شان بالای 65 سال است، 40 درصد از این دستگاه الکترونیکی همراه استفاده می‌کنند.
 
3- کشور ژاپن: این کشور شامل 128 میلیون مشترک تلفن همراه می‌شود که از بین آن‌ها 78 میلیون نفر از طریق گوشی هوشمند به خدمات مخابراتی مورد نظر خود دسترسی پیدا می‌کنند. ژاپنی‌ها عاشق ابزارهای موبایلی هستند و به طور میانگین هر یک از آن‌ها 41 ابزار را روی گوشی هوشمند خود در اختیار دارد. همچنین یک‌سوم مشترکان ژاپنی از گوشی هوشمند خود برای سر زدن به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
 
4- کشور برزیل: این کشور شامل 259 میلیون مشترک تلفن همراه می‌شود که 55 میلیون نفر از آن‌ها گوشی هوشمند خریداری کرده‌اند. صاحبان گوشی‌های هوشمند در برزیل تشنه شبکه‌های اجتماعی هستند. به طور کلی 18 درصد ابزارهای مخصوص گوشی‌های هوشمند که در برزیل بارگذاری می‌شود، به شبکه‌های اجتماعی اختصاص پیدا می‌کند.
 
5- کشور هند: در این کشور 700 میلیون مشترک تلفن همراه زندگی می‌کنند و 44 میلیون صاحب گوشی هوشمند هم از این طریق به خدمات مخابراتی دست میابند. مردان هندی از گوشی هوشمند برای به کارگیری ابزارها و سر زدن به سایت‌های اینترنتی استفاده می‌کنند و زنان هندی هم این دستگاه را برای برقراری ارتباط و سر زدن به شبکه‌های اجتماعی به کار می‌برند.
 
6- کشور انگلیس: این کشور 76 میلیون مشترک تلفن همراه دارد که 43 میلیون نفر از آن‌ها گوشی هوشمند در اختیار دارند. حدود 22 درصد بزرگسالان بریتانیایی به گوشی هوشمند خود معتاد هستند و 22 درصد از آن‌ها هم اعلام کرده‌اند که در همه شرایط، حتی داخل حمام هم به تماس‌های برقرار شده پاسخ می‌دهند.
 
7- کشور کره جنوبی: در این کشور 56 میلیون مشترک تلفن‌همراه و 32 میلیون صاحب گوشی هوشمند شمارش شده است. صاحبان گوشی‌های هوشمند در کره جنوبی علاقه زیادی به خریدهای مجازی دارند و بیشتر خریدهای روزمره خود را از طریق گوشی هوشمند انجام می‌دهند. در کره جنوبی فروشگاه‌ها تنها عکس محصولات خود را در قفسه‌ها می‌گذارند و کاربر هر یک از کالاهایی که مد نظرش باشد، بارکد آن را از طریق گوشی هوشمند شناسایی می‌کند و در آخر همان روز کالای مربوطه درب منزل وی آورده می‌شود.
 
8- کشور آلمان: در آلمان 107 میلیون مشترک تلفن همراه وجود دارد که 27 میلیون نفر از آن‌ها گوشی هوشمند دارند. صاحبان گوشی هوشمند در آلمان تمایل فراوانی به جست‌وجو با این دستگاه برای پیدا کردن یک رستوران نزدیک دارند و 39 درصد گوشی هوشمند خود را برای انجام چنین کاری مورد استفاده قرار می‌دهند و در مقابل 30 درصد آن‌ها با گوشی هوشمند وضعیت حساب بانکی خود را چک می‌کنند.
 
9- کشور فرانسه: این کشور شامل 72 میلیون مشترک تلفن همراه می‌شود و 26 میلیون صاحب گوشی هوشمند را در خود جا داده است. در فرانسه برای هر فردی که گوشی هوشمند دارد سالانه یک درصد "مالیات فرهنگی" در نظر گرفته می‌شود تا در پایان سال با پول به دست آمده از این طریق، دولت به تولید محتوا در زمینه کتاب، موسیقی و فیلم بپردازد.
 
10- کشور کانادا: این کشور 27 میلیون مشترک تلفن همراه و 23 میلیون صاحب گوشی هوشمند دارد. کانادایی‌ها یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ابزارهای موبایلی در جهان محسوب می‌شوند؛ به نحوی که شرکت اپل در فروشگاه اینترنتی خود یک بخش ویژه برای کانادا در نظر گرفته است.
 
11- کشور روسیه: در این کشور زندانیان برای خود ابزار ویژه موبایلی دارند و بر اساس قانون جدید، زندانی‌ها اجازه دارند گوشی هوشمند در اختیار بگیرند و به کمک ابزار ویژه‌ای که روی آن نصب می‌شود با اطرافیان خود در خارج از زندان ارتباط برقرار کنند.
 
12- کشور اسپانیا: این کشور شامل 56 میلیون مشترک تلفن همراه و 18 میلیون صاحب گوشی هوشمند می‌شود. در این کشور 93 درصد مردم اعلام کرده‌اند که بدون ابزارهای موبایلی نمی‌توانند روز خود را سپری کنند و 11 درصد هم گفته‌ند که بدون ابزار موبایلی نمی‌توانند شامل مورد نظر خود را سفارش دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.