تلفن همراه

گوشی

June 11, 2013
0:22 سه شنبه، 21ام خردادماه 1392
کد خبر: 55524

گریه بر گور خالی!

فاطمه ملکی – عصر ارتباط : خبر لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران در حوزه ICT، هفته گذشته آنچنان با آب و تاب زیادی از سوی رسانه‌های خارجی و داخلی منتشر شد و دهان به دهان گشت که بسیاری منتظر نتایج زودهنگام آن بر بازار نیز بودند.
این درحالی است که مصوبه صادر شده از سوی آمریکا به صورت یکطرفه صادر شده و بیشتر جنبه رسانه‌ای و جلب افکار عمومی دارد چراکه نه تنها ابلاغیه‌ای برای اجرای آن صادر نشده و تنها در حد مصوبه باقی مانده، بلکه بیشتر شبیه گور خالی است که بر سر آن گریه می‌کنند.بر همگان آشکار است که ایران در سخت‌ترین شرایط اقتصادی هم از روند توسعه تکنولوژی در دنیا دور نماند و توانست آخرین محصولات عرضه شده در بازارهای دنیا را هرچند سخت اما با فاصله چند روزه وارد کند.آنچه که در این میان شرایط تحریم را برای ایرانیان سخت می‌کند، نه تحریم فروش بلکه تحریم مالی است که علیه ایران اعمال شده است و حتی لغو تحریم‌های بخشی و نمایش حاتم‌بخشی آمریکایی‌ها تا زمانی که گلوگاه‌های مالی گشوده نشود، کارساز نخواهد بود.عدم دسترسی بانک‌های ایران به سوئیف بین‌المللی، عدم گشایش LC در بانک‌های بین‌المللی و عدم امکان تبادلات ارزی ایران با کشورهای دیگر موضوعی است که آمریکایی‌ها هم می‌دانند در صورت عدم رفع تحریم ایران در این بخش‌ها هر مصوبه دیگری برای لغو تحریم‌ها کارگشا نخواهد بود و تنها یک بازی رسانه‌ای و نمایشی است و حتی در این آشفته‌بازار ممکن است فناوری اطلاعات ارتباطات کشور نیازمند سیاست‌های سخت‌گیرانه‌ای باشد تا دلالان بازار از وضعیت پیش‌رو علیه مصرف‌کننده و تولیدکننده سوء استفاده نکنند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.