بازی

فناوری اطلاعات

June 11, 2013
9:38 سه شنبه، 21ام خردادماه 1392
کد خبر: 55533

کنفرانس مایکروسافت در E3 2013 – از قیمت کنسول جدید تا بازی‌ها

مایکروسافت پس از معرفی کسل کننده‌ی Xbox One، در E3 و کنفرانس خبری خود نمایش بسیار خوبی از عناوین Xbox One داشت.
 
به گزارش گروه بازی‌های ویدئویی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کنسول Xbox One در نوامبر امسال (آبان و آذر) و با قیمت نهایی 500 دلار عرضه خواهد شد. Xbox One تنها در یک مدل و با هارد 500 گیگابایتی به انضمام یک کینکت 2 عرضه می‌شود.
 
کنفرانس با نمایشی خیره کننده از بازی جدید هیدئو کوجیما یعنی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain آغاز شد. بازی در سبک اکشن مخفی کاری با دنیایی باز و وسیع است. لازم به ذکر است که در گذشته، سری MGS اصولا انحصارا برای کنسول‌های سونی منتشر می‌شد اما بعد از گذشت چند سال و بهبود رابطه‌ی آمریکایی‌ها با ژاپنی‌ها، این اولین نسخه شماره دار از سری MGS است که همزمان با انتشار روی کنسول‌های سونی برای کنسول مایکروسافت هم منتشر می‌شود.
 
ابتدای نمایش به معرفی بازی‌های Xbox 360 اختصاص داشت و علاوه بر MGSV، بازی رایگان World of Tanks نیز برای این کنسول به نمایش درآمد. همچنین گفته شد که از امروز به بعد، هر ماه 2 بازی به صورت کاملا رایگان به اکانت کاربران Gold اضافه خواهد شد. البته مشخص نیست که این مورد آیا برای کنسول Xbox One هم در نظر گرفته شده است یا نه. در حال حاضر نیز بازی Fable III کاملا رایگان در دسترس قرار گرفته است.
 
پس از معرفی این امکانات نوبت به استودیو Insomniac می‌رسد که یک بازی انحصاری برای Xbox One معرفی کند. Insomniac یکی از استودیو‌هایی بوده که در گذشته عناوین با کیفیت انحصاری زیادی برای کنسول‌های سونی می‌ساخته اما در حال حاضر کاملا آزاد است. بازی این استودیو Sunset Overdrive نام دارد که به نظر می‌رسد یکی از عناوین Xbox Live Arcade باشد.
 
بازی جدید استودیوی بریتانیایی Rare با نام Killer Instinct نیز معرفی شد. پیش از این نیز انتظار بازگشت این بازی نیز می‌رفت اما نمایش این بازی در کنفرانس دیگر حرفی برای گفتن باقی نگذاشت. بازی Ryse: Sons of Rome که توسط استودیو آلمانی کرایتک در حال ساخت است نیز از X360 به XOne نقل مکان کرد. در گذشته این بازی برای Xbox 360 و کینکت به نمایش در آمده بود اما در کنفرانس مشخص شد که این بازی نه تنها برای Xbox 360 نیست، بلکه استفاده زیادی از کینکت 2 هم نخواهد کرد و بیشتر با کنترلرهای کلاسیک هماهنگ است.
 
سپس نسخه نسل بعد Minecraft برای Xbox One نمایش داده شد. البته بازی ماینکرفت چندان نیاز به ارتقای گرافیکی ندارد چرا که در این زمینه مدعی نیست و همین حالت کلاسیک بازی باعث خاص بودن آن شده، بنابراین نسخه نسل بعد این بازی بسیاری از امکانات را به کاربران اختصاص می‌دهد. بازی جدیدی با نام D4 به نمایش درآمد که جزئیات زیادی از آن به غیر از لوگوی بازی منتشر نشد.
 
پس از آن نوبت به استودیو رمدی و بازی Quantom Break رسید. Quantom Break در کنار Forza Motorsport 5 تنها انحصاری‌های بزرگ مایکروسافت در این مراسم بودند که قسمت‌هایی از داخل بازی را به نمایش گذاشتند. مایکروسافت با این دو بازی معنای نسل بعد را به مخاطبین تعریف کرد. دو بازی Project Spark و Crimson Dragon از دیگر بازی‌های آرکید و جالب توجه به نمایش در آمده در مراسم بودند که اگرچه عنوان "انحصاری" را یدک می‌کشند اما چندان نمی‌توان به بزرگ بودن آن‌ها امیدوار بود.
 
همچنین تیزری از بازی جدید در سری Halo به نمایش در آمد که تنها در آن شخصیت اصلی بازی یعنی Master Chief در آن نمایان بود و بحثی از گیم‌پلی در میان نبود. حتی مشخص نشد که این بازی Halo 5 خواهد بود و یا یک عنوان جانبی در سری هیلو.
 
در انتها بازی Titanfall از سوی شرکت الکترونیک آرتز و استودیو Respawn نمایش فوق العاده جذاب و حیرت انگیزی داشت که حسن ختام مراسم بود. گیم‌پلی بازی به شدت نوآورانه و جدید به نظر می‌رسید و احتمالا سال 2014 باید شاهد این بازی انحصارا برای Xbox One باشیم.
 
اگرچه قیمت 500 دلار/پوند/یورو کنسول کمی بالا به نظر می‌رسد اما باید منتظر قیمت‌گذاری کنسول پلی استیشن 4 و همچنین کاهش قیمت Wii U هم در آینده‌ای نزدیک باشیم.
 
برای اطلاعات بیشتر از کنفرانس‌های پیش رو با ما همراه باشید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.