اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

June 12, 2013
15:36 چهارشنبه، 22ام خردادماه 1392
کد خبر: 55557

وزیر ارتباطات: پیوست فرهنگی رایتل با همکاری حوزه و دانشگاه تدوین میشود

وزیر ارتباطات گفت: در آینده نزدیک، پیوست فرهنگی رایتل (اپراتور سوم) تلفن همراه با قرار داد سه جانبه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حوزه علمیه قم و دانشگاه علامه طباطبائی تدوین خواهد شد.
 
به گزارش ایسنا دکتر محمد حسن نامی در مراسم امضای توافق نامه ایجاد پژوهشگاه ICT در دانشگاه علامه طباطبائی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: باید به منظور استفاده از تکنولوژی‌های جدید و بهره گیری از فناوری‌های متناسب با فرهنگ ایرانی – اسلامی، فرهنگ سازی لازم انجام شود.
 
وی افزود: باید تلاش‌های گسترده‌ای در حوزه ICT به عنوان یکی از حوزه‌های موثر در توسعه فرهنگی کشورها و انتقال فرهنگ از کشورهای مختلف به کشورهای هدف، صورت گیرد و دانشگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین منابع در این حوزه محسوب می شوند.
 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات با سرعت زیادی در حال پیگیری است و محتواها برای آن آماده شده اما برای استفاده بهینه تر روی این شبکه باید از الان فرهنگ سازی لازم در بخش‌های مختلف صورت گیرد.
 
نامی تحقیق را منشاً تولید علم و ثروت عنوان و تصریح کرد: معتقدیم تحقق پیش بینی‌ها در خصوص افزایش ثروت در جامعه تنها با توجه به امر تحقیقات و توسعه علمی که از سوی دانشگاهها عملیاتی می شود، قابل پیاده سازی است.
 
وی ICT را مهمترین و تأثیرگذارترین حوزه در همه سطوح دانست و ادامه داد: کشورهای غربی در تلاش هستند تا با گسترش فناوری‌های نوین از جمله تلفن همراه، پیش از پیش در فرهنگ عمومی مردم جهان نفوذ کرده و اهداف مدنظر خود را پیاده کنند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به فعالیت‌های گسترده که از سوی برخی سایت‌ها نظیر گوگل ارث، ویکی پدیا صورت می گیرد گفت: این گونه سایتها در تلاش هستند تا با بهره گیری از خرد جهانی، نسبت به توسعه همه جانبه بخش‌های مدنظر خود اقدام کنند.
 
وی با بیان این مطلب که در ایران نیز باید چنین سایتهایی ایجاد شود، تأکید کرد: این سایت نیازمند قرار گرفتن اطلاعات و محتواهای به روز است که باید با بهره‌گیری از توانمندی گروه‌های علمی در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها نسبت به تولید محتواهای مد نظر اقدام شود.
 
وی ادامه داد: از آن جایی که این اطلاعات مورد استفاده تمامی مردم جهان قرار خواهد گرفت باید به زبانهای مختلف ترجمه و روی این سایت قرار گیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.